Sidor

Leta i den här bloggen

torsdag 27 januari 2011

Längtan till våren!

Jag tycker det är så mysigt när det blir höst och dagarna blir kortare och mörkare. Och jag älskar vintern när det är riktigt kallt och massvis med snö. Men efter den här och förra vintern, så längtar tom jag efter våren! Att dagarna ska bli längre, att snön ska smälta och knopparna ska börja titta fram.

Jag hittade lite försmak på våren idag och var naturligtvis tvungen att köpa med mig dem hem!

Visst är de vackra!

På lördag ska vi fira Linneas 18 års dag och idag var det sen länge planerat att hon och jag skulle vara lediga för att städa och fixa. Det blev ju lite si och så med det. En med trasig höft som knappt kan röra sig och en med lunginflammation som gör henne konstant andfådd och trött... Och Labbe jobbar ju som vanligt, Ludvig är hos sin pappa och Lisa har fullt upp med att förbereda för konventet på Världskulturmuséet i helgen.

Sakta men säkert går det och vi har fått tänka om en del. Vi beställer mat istället för att laga själva. Och på kvällen blir det bara lite småplock och snacks.

Nu ska jag försöka ta ikapp lite av den sömn jag förlorade när jag satt här och var orolig för Linnea här i natt. Linnea sov ikapp i förmiddags och Labbe, som var med henne på sjukhuset kom hem vid 10.30 och sov sen nästan hela dagen. Så bara propellern jag håller på att natta nu slutar att snurra runt och somnar istället, så ska jag också krypa till kojs!


Published with Blogger-droid v1.6.2

3 kommentarer:

  1. Jag längtar oxå till våren. Fick en tulpanbukett av min svärmor häromdagen och det doftade vår! Jättefina bilder!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt med tulpaner! Och så underbart att få dem. Vilken snäll svärmor!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Tulpaner ÄR vår!
    Själv köpte jag en vit ranunkel och en dito primula i veckan, känns så frächt att plocka undan julstjärnorna och få lite vardagsvårlyx i fönstren!
    Hoppas Linnea får en trevlig födelsedag och att höften läker som den ska.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...