Sidor

Leta i den här bloggen

tisdag 14 december 2010

Sista simskolelektionen i den varma undervisningsbasängen.

Tisdagsaktiviteten för Theo är ju simskolan. Längtansdag! Särskilt idag, för idag var det skolavslutning och det innebär uppvisning, fika och kanske, kanske en liten present! Och precis så blev det!

Uppvisningen började med crawl.

Och fortsatte med ryggsim.

Hälsa lite på publiken.

Balansövningar på mattan är alltid lika kul, särskilt när fröken Sissi puttar iväg mattan så man gör en bakåtvolt ned i vattnet!

Dä, säger Molly, pekar på vattnet och visar hur man simmar. Detta betyder på Mollyspråk: "Jag vill också bada och simma! Varför får jag inte göra det, mamma?"

Dagens höjdpunkt! Fika och presentutdelning! Theo valde en prutkudde som han har haft hejdlöst roligt med här hemma, på bekostnad av hela familjen plus badrumskillarna. Om och om och om och om igen. Och lika asgarvsframkallande varje gång... 5 åringar! ;-)

Nu är Theo stor! Nästa termin blir det Pingvingrupp i den stora djupa basängen!

Trollet fjäskade till sig en pepparkaka. Ler lite och säger dä med sin lenaste röst och saken är fixad.

Här hemma har det burits badkar, handfat och toastolar. Ett liitet, pytteproblem dök upp. Badkaret var för brett för dörren! Operation karmborttagning sattes genast igång under ett väldans oväsen (så nu nattar vi barn, 21.30!) och tillslut lyckader de baxa och knixa in det.

Imorgon! Imorgon! Imorgon!

Måste bara säga att båda småttingarna har varit som änglar idag! Allt har flytit på utan minsta tillstymmelse till trams! Såna här dagar lever man länge på!

Och jag har fått mer gjort idag än vad jag har fått under de tre veckorna som har varit sammanlagt!

Så för att sammanfatta dagen; en helt underbar dag, helt enkelt! En lycklig dag!
Published with Blogger-droid v1.6.2

5 kommentarer:

  1. Så skönt när allt flyter på. Det har det gjort här också i två dagar - kommer smällen imorgon tro? ;)

    SvaraRadera
  2. Härligt att läsa! Passa på och njut!

    SvaraRadera
  3. Ja, jag njuter i fulla drag!

    Och "smällen", den kommer för eller senare, i någon form men det, har jag bestämt mig för, ska inte få grumla denna sköna känsla!

    NU är livet underbart!

    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Ja, lev i nuet ;) det som kommer sen får man lösa då. (smarta ord av en som lever fortare än nuet)
    Men jag försöker i alla fall ;)
    Kramiz och ha en fin dag

    SvaraRadera
  5. Tack för din värmande kommentar hos mig. Jag förstår att likande situation även uppkommer hos er. Kram

    Vilka härliga bilder av Theos avslutning och jag förstår att pruttkudden antagligen var det bästa, skratt. 5-åringar...tja här finns en 10-åring som gillar den humorn fortfarande ;)

    Spännande att ert badrum börjar närma sig ett dopp i badkaret. Hoppas att den här dagen blir lika fin som gårdagen.
    Kramar Milla

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...