Sidor

Leta i den här bloggen

onsdag 17 november 2010

Theo har duschat!

Theo var ju med Labbe på verkstan idag, eftersom han hade så ont i magen i morse. Han fick hjälpa till att tvätta hjul som ska förvaras. Hans uppgift var att skölja schampot av dem efter tvätten. Just som han står där och sköljer som bäst, så lossar munstycket och det sprutar vatten åt alla håll. Mest på Theo. Han blir genomvåt, så liten han är!

Med minusgrader i luften så är det ju inte jättelämpligt att gå med kläder som är blöta inpå skinnet. Räddningen heter Lasse och "hans damer"! Vips så hade Theo nya kläder från topp till tå! Ja, tom nya röda Blixten McQueen-stövlar! "Vilken tur att jag blötte ned mig", tyckte Theo! ;-)

De fick i ordning på mitt nya bokföringsprogram på revisionsbyrån på eftermiddan idag. Men jag orkade inte åka hela vägen bort till Mölndal så datorn får sova borta inatt. De andra datorerna där kanske kan utöva lite gott inflytande på min lilla bråkstake till dator.

Men jag saknar min dator! Brukar ju sitta och jobba lite på kvällen och fixa med bilder och svara på mail och så. Går ju att göra en del via mobilen men det är ju onekligen enklare med stor skärm och riktigt tangentbord (nej, jag valde ju inte X10 mini pro...) Men i morgon åker jag och hämtar min pärla!

Fast ny dator blir det ändå!

Linnea ringde och var lessen för en stund sen. Hon skulle äntligen till baletten efter flera veckors uppehåll! Då får hon reda på att dansskolan försattes i konkurs igår! Alla lektioner är tillsvidare inställda! Men tur ändå att vi bestämde att Theo inte skulle byta dansskola den här terminen...

En konkursförvaltare ska ta över Danshuset nu, så vi får se om de får igång någon verksamhet på resten av terminen.

Nu har båda småtrollen somnat, så då ska jag ta och sätta mig vid datorn en stund... Nej, det skulle jag ju inte göra, nej...

Får väl slötitta på TV lite istället! Ganska mysigt faktiskt! :-D


Ett litet Mollytroll som inte tycker att det är någon bra idé alls att mamman skulle få gå på toa ifred...
Published with Blogger-droid v1.6.2

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...