Sidor

Leta i den här bloggen

måndag 15 november 2010

Lördagens bravader!

Som sagt! Jag trodde det skulle bli ett litet lugnt restaurangbesök med (för oss bara) 13 personer till bordet...

Jag hade kollat med min syster om inte de skulle följa med, framförallt för att fira Ludvig och Lisa men de var tydligen inbjudna till Henriks syster sedan lång tid tillbaka. Jaha, vi får väl ta det vid något annat tillfälle då.

Marianne och Reine kom hem till oss i god tid innan restaurangbesöket och strax kom Labbe hem också och vi gjorde oss i ordning. Jag tyckte att alla tog lite onödigt lång tid på sig och blev lite irriterad men så är det ju ibland. Tillslut kom vi iväg i alla fall. Marianne, Reine, Molly och Lisa åkte med mig i Toyotan och Ludvig, Linnea och Theo åkte med Labbe i Porschen. De drog iväg ifrån oss ganska snabbt men vi puttrade på i godan ro efter dem. Strax innan Tingstadsmotet ser vi Porschen stå på vägrenen med varningsblinkers på.

Vi stannar bakom dem och Labbe kommer ut och berättar att bilen har blivit alldeles för varm, så de kan inte köra med den just nu, måste få svalna först. Men, åh, köra så vilt med barnen i bilen och sen sitter ju mamma, pappa, Maria och William på restaurangen och väntar på oss. För att inte tala om att jag är såå toanödig!! Kan jag åka i förväg? Nehejdå, vi kan alldeles strax åka!

Efter ett tag (kändes som en halvtimme med var nog snarare 5 minuter) så kunde vi åka vidare. Bara för att stanna vid Operan, 2 minuter från restaurangen!! Men snälla nån! Kunde ni inte kört några minuter till? Eller så kan vi parkera här och promenera bort? Men nej då, det går inte! Det tar inte så lång tid nu... 

Mitt humör är kanske inte helt på topp vid det här laget. Är nog lite kort i tonen. Vi kommer tillslut fram till parkeringen, packar ut oss och betalar. Jag vill gå på toaletten det första jag gör när vi kommer in men får någon knepig förklaring som går ut på att vi nog måste gå till bordet först. Suck!

Men där sitter ju Ninna, Henrik och Frida! Va! Jaha, det dög inte att gå hit och äta med oss och så går de hit ändå fast med någon annan! 

*ARG* 

Men, Kristofer och Bella? Annika? Lisbeth och Morgan? Mormor och morfar!?! Ditte? Fredrik? Pernilla? Gabriel? Micke? Jonas? Erika? Adam? Peter? Vad är detta? (Jag vet, jag är ganska trögfattad ;)) Kramkalas!! Men... Va?? Oj?? Men är ni här?? Varför? 

Men va? Vilka är det? Veronica, John och lilla, söta, underbara Isabell!! Hela vägen från Märsta!
 
Har alla kommit hit för att vara med och fira? Det verkar så! (Ni märker, snabbtänkthet är inte något utmärkande drag från min sida men nu börjar polletten trilla ned...)

*GLÄDJE*

Vi fyller upp tre långbord, ca en tredjedel av det stora restaurangen! Det kramas, sjöngs, pratas, minglas och ätes i flera timmar! Så fantastiskt roligt!

Bella, Kristofer, Henrik, Lisbeth, Erika, Maria, Annika, Ninna.

John och lilla Isabell

Veronica tycker att maten är god!

Micke, Pernilla

Mormor, Erika, Peter, morfar

Fredrik

Ninna, Frida

Theo (med blått hår) Adam, Molly

Theo, jag

Fina grattiskort!
Detta är Lisas kort som hon fick av Kristofer och Bella.

Pappa och mamma, full fart!
Lägg märke till att båda sitter med kamera i handen, mycket kort blev det den här kvällen!

Theo, jag, Marianne, Reine

Lisa, som också firades! Hon fyller ju 20 den 16e november!
Min första bäbis ;)

Linnea
Min andra bäbis ;)

Ludvig firades han med. Han fyllde ju 13 den 8e november!
Min tredje bäbis ;)

Theo
Min fjärde bäbis ;)

Molly
Min femte bäbis ;)
Och sista...

Mingel

Jonas, Labbe, William, Maria

Köande till maten

Liten översikt

Jonas, Linnea, Labbe, Maria

Lisbet, Morgan, Peter

Annika, Ninna

Min superhäftiga mormor!!

Och minst lika häftiga morfar!

Efter många otroligt trevliga mingeltimmar och mycket mat så var det dags att bryta upp från restaurangen.
Några av oss gick då vidare till Göteborgshjulet för att se Göteborg by night from above ;)

Linnea, mamma, Annika
Bella, Kristofer

Adam, Theo, Ludvig

Jag

Barken Viking

Ljus i natten.

Min käre far är tom mer höjdrädd än jag...

Lite suddig bild på pappa, mamma, Linnea och Annika i gondol nummer 3 på väg runt i Göteborgshjulet!

It's raining...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...