Sidor

Leta i den här bloggen

fredag 19 november 2010

Mysdag med Theo!

Theo är ju hemma idag för att få ordning på magen. Det dricks te och äts äpplebitar för fullt. Smörgås gick ned men kom tyvärr upp igen, det är ju helt stopp igenom kanalen. Lactulos med apelsinsmak är gott, tycker Theo! Tackolov säger mamman.

Vi ska strax åka ned till Allum och handla lite. Sen blir det nog en lunch där också. Mina ungar älskar att gå på restaurang och det gör vi vuxna också, så det blir ganska mycket av sånt. Idag tänkte jag att Theo får välja lunchställe och jag misstänker MAX eller Partille Sushi på Kyrktorget. Men han kanske överaskar mig.

Sen ska vi handla lite fredagsmys. Har inte bestämt än vad det ska bli. Kanske nåt enkelt som lövbiff, pommes och vitlökssmör och en sallad till. Eller fondue kanske, det var länge sen. Eller lasagne... Eller en god räksallad... Eller... oj jag är nog hungrig? Men jag åt ju frukost precis? Hmm. Tar en kopp te till, det kanske dämpar lite.

6 kommentarer:

  1. Mysfredag ... äldsta kommer förbi och äter middag här. Härligt.

    SvaraRadera
  2. Åh, det låter mysigt!

    Ha det bäst!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Du hittade rätt ord: kryp. Man känner sig exakt så, ett kryp om stör.
    Ja, det hoppas jag, inte ofta vi får besök av denna älskade avkomma. Hoppas ni hittar, eller sonen hittar, en mysig restaurang.

    SvaraRadera
  4. Visst är det så! Så kände jag mig nu senast mellandottern blev inlagd. Hon krampar, ser inget på vänster öga, svimmar och har jätteont och man känner sig som man stör...

    Sonen brukar vara en fena på att hitta bra restauranger, han har ju mångårig övning, hela 5 år... ;)

    SvaraRadera
  5. Men ska man äta äpple när det är stopp?? Det brukar jag ge vid magsjuka, för det ska visst binda upp.
    Kanske har jag fel??
    Ha en fin dag och hoppas proppen släpper

    SvaraRadera
  6. Det är vad läkaren sa till mig?? Usch, nu blir jag lite rädd. Tänk om det bara blir ännu värre? Får kolla upp detta lite bättre, har aldrig haft de problemen tidigare.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...