Sidor

Leta i den här bloggen

torsdag 21 november 2013

Snö och danskläder i kubik.

Morgonen började vit! Minusgrader under natten och ett stilla snöfall under morgontimmarna gjorde hela världen ljus! Det är ju så vackert med snö.

Tyvärr räcker det att komma ned för backen, in till Göteborg, så ser det helt annorlunda ut och när vi kom hem på eftermiddagen så var snön borta även här.

Vi åkte förbi zoobutiken på vägen hem från skolan. Igår hände det nämligen något sorgligt. Theos silvermollyhanne dog! Med tårarna rullande nedför kinderna plockade Theo upp den döda fisken och spolade ned den i toaletten. Mycket modig kille! Jag lovade honom då att vi skulle köpa en ny och i dag infriades det löftet. Han passade på att köpa en till kuhliål och två glasmalar också.

När vi höll på att pytsa vatten i påsarna för att få i de nya fiskarna i akvariet, så hände nästa trauma! En blackmolly hoppade ut ur akvariet och ned på golvet där den hoppade runt helt hysteriskt! Minst lika hysterisk blev då Theo! Nu var det inte tal om några stillsamt trillande tårar, utan här var det mera Lille Skuttvarianten med störtfloder som sprutade ur ögonen under tiden som han vrålar; du måste rädda den, mamma, du måste rädda den!

Jag och fisken hjälptes åt, den hoppade rakt in i öskaret när jag höll fram det och jag kunde snabbt släppa ned rymlingen i akvariet igen! Nu simmar alla fiskar runt och bekantar sig med varandra i godan ro.

Mitt i allt fiskkaos försökte jag hinna plocka upp diskmaskinen, duscha, fixa middag och inte minst, packa danskläder för glatta livet! I morgon har Molly sin dansuppvisning och hon ska vara pirat! Rebecka och Totte kommer hämta henne på Casa och så får hon följa med dem hem och äta lite och byta om innan showen, medan jag och Theo är på hans dans. Det är just den biten hon ser fram emot mest just nu, att bli hämtad av Rebecka och Totte. Dansuppvisningen kommer en bra bit längre ned på listan...

Jag har även förberett Theos tävlingskläder inför lördagens resa till Hallsberg. Mollys dansshow börjar ju inte förrän klockan 18, så vi lär ju vara hemma rätt sent i morgon kväll och så går bussen tiiiiiiiiidigt på lördag morgon.

Efter lördagen blir det lite lugnare på dansfronten. Trodde jag... Theo vann ju en privatlektion och valde att boka den med Ludvigs streetinstruktör. På söndag, direkt efter Ludvigs dans. Men sedan får det varvas ned ett tag. Då dröjer det till den 14/12, när Sinclairs stors dansshow går av stapeln. En show där även vår nyaste dansare ska delta i! Ni kan ju gissa hur nervös han är över detta!

1 kommentar:

  1. Jösses vilket fiskdrama... Vilken tur att du och fisken samarbetade :-)


    Hoppas nu det går bra på uppvisningar && tävlingar :-)

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...