Sidor

Leta i den här bloggen

måndag 16 september 2013

Simskola med bonus!

Vi fick med oss en bonus till simskolan i dag. Theos skolkompis Ellen följde med oss. Det är så kul när någon kompis följer med, för då blir barnen så där extra duktiga, sträcker ut armarna lite längre, sparkar lite hårdare, dyker lite mjukare. De är så stolta när de får visa vad de kan!

Ellen ska följa med oss några gånger för att få lite rutin på simningen och klara lite längre sträckor. Hon har en fantastisk teknik, behöver bara få lite uthållighet, så är hon helt simkunnig sedan. Och just uthållighet är något man verkligen får öva på, på våra simskolemåndagar. Det plaskas för full från ungefär klockan 14.30 till klockan 17.30. Tre timmars intensivt badande och simmande. Det är ju ingen som med all vilja i världen kan låta bli att lära sig simma då.

När vi var på väg hem, kände jag hur totalt slut jag var. Jag är nere i en ganska djup dipp just nu, vad gäller mina leder och detta påverkar orken rätt friskt, så jag ringde faktiskt Labbe så han fick åka förbi Yanking på Redbergsplatsen och plocka med lite kinamat. Mmmm, gott!

Mätta, trötta och nöjda har barnen somnat snabbt ikväll, Labbe har gett sig ut på jourjobb och jag ska krypa till kojs med en värmekudde!

Den här dagen har varit riktigt bra, på många underbara vis!

Bild: Lisa Harald

1 kommentar:

  1. Oj vilket långt simpass :-)
    Kul att de gillart...

    Vad skönt att slippa laga middag när du känner dig så sliten...

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...