Sidor

Leta i den här bloggen

torsdag 19 september 2013

Andra vabomgången.

Theo mår skräp. Trött och ont i hela kroppen, så han har varit hemma i dag. Vi hoppas på att det vänder nu när han har fått vila lite.

Molly däremot mår alldeles förträffligt bra! Full fart hela dagen! När hon kom hem var hon vrålhungrig, trots att jag hämtade precis efter mellanmålet. Och jodå, hon hade ätit massor till mellanmål men var väldigt hungrig ändå, så hon och Theo satte igång att skala morötter. Detta var så himla kul så de fortsatte att skala av bara farten och jag tänkte att; jaja, vi kan väl äta morötter till middag i dag. Men ack så jag bedrog mig. När de var färdiga smet de iväg från köket som var alldeles tomt på morötter, förutom de två oskalade som låg kvar i påsen. Jag frågade dem var alla morötterna var och två frågande ansikten vänder sig emot mig. Vadå morötter? Ja, alla de ni skalade? Jaha, dem, ja vi åt upp dem! Hmm...

Visst att det är nyttigt med morötter och bättre att de frossar i det än i till exempel kakor men en timme innan middagen...

Mätta och belåtna, slog sig morotsmarodörerna ned på vardagsrumsgolvet och spelade Monopol medan jag fick färdigt middagen. Allt hade nog varit frid och fröjd om de hade följt de spelregler som följer med spelet men de här trollen är mer kreativa än så. De hittar på egna regler allt eftersom och det förstår ju alla som varit barn själva hur det går...

Middagen blev kvar och till min stora förvåning åt båda barnen med god aptit och ville till och med ha efterrätt! Då fick de faktiskt glass, lyckliga barn och en lycklig pappa blev resultatet av det!

Nu har vi tittat på Niklas Matresa och nu ska Theo bli kock också. En dansande, sjungande kock med egen servicebil!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...