Sidor

Leta i den här bloggen

onsdag 20 februari 2013

Föräldramöte

I kväll har jag varit på föräldramöte på förskolan. Jag och barnen mötte upp Labbe på Burger King vid Delsjömotet för en gemensam middag innan han tog med sig dem hem och jag åkte vidare till Casa. Jag var lite orolig eftersom Molly är så himla envis vid nattningen och bara godkänner mig som nattare men det hade gått hur bra som helst och nu sover hon gott!

Theo har varit i skolan i dag men ville att jag skulle komma tidigt, så jag hämtade dem redan klockan ett. Då åkte vi till Allum för att införskaffa ett par skridskor till Theo. Hans gamla har blivit för små och nu på lördag ska han på Världens bästa Evelinas skridskokalas. Ett par svarta fina med gröna skydd blev det. Måste ju vara rätt färger på grejerna...

Vi passade samtidigt på att handla lite presenter, han ska på två kalas i helgen. Gott att ha det gjort!

Vi skulle ta en snabb sväng in på ICA för att köpa mjölk och kom ut med två fullpackade påsar. Varför blir det alltid så? I dag var trollen med och gjorde sitt bästa för att fylla påsarna. De är sådana gottegrisar. Molly fick syn på ostprovsmakning och gav sig inte förrän hon fick med mig dit och en god, lagrad ost hade hamnat i påsen. Däri hade de redan sett till att det låg rökt skinka, hjärtsalami, serrano och coppa och då hade jag ändå sagt nej till många saker...

Precis när jag hade kommit in genom dörren så ringde jourtelefonen och Labbe fick åka på två jourjobb. Långt bort dessutom, så han blir borta i flera timmar till. Trist...

2 kommentarer:

  1. Ja varför bliR det alltid så att även när man bara ska ha ngr få sakerS så fyller man lätt ngr påsar. Det finns ju alltid sånt man behöver... :-)
    Det värsta är när man tar en dragkorg För man ska ju bara ha typ 5 saker... och sen när man betalt måste man bära ut de tunga kassarna ... I-lands problem ;-)
    Vad bra att Labbe kunde matta Molly. Allt går när inte mamma är hemma ;-)

    Ha det fint!
    Kram ❤

    SvaraRadera
  2. Hahaha, ja varför blir det alltid så när man bara ska handla nå´t litet i affären? ;)
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...