Sidor

Leta i den här bloggen

söndag 17 februari 2013

Fin avslutning på en fin sportlovsvecka!

Sista dagen på sportlovet har vi spenderat här hemma. Jag har städat och tvättat, allt sådant som jag, högaktningsfullt, har struntat i under hela veckan. Molly har sprungit runt benen på mig och pratat och pratat och pratat. Riktigt mysigt men det ska bli skönt att komma till verkstan i morgon och vila öronen lite...

Barnen fick välja lunch i dag och då blev det spaghetti och köttfärssås och de åt som om de aldrig hade sett mat. Theo har lekt med Isak, först hos dem och sedan kom gänget över till oss. Då var även Hanna och en annan kompis med och de röjde rätt friskt i Theos rum som han hade ägnat förmiddagen åt att städa, vilket det inte syntes ett spår av när ungarna var färdiga därinne. Då förvånade Theo mig rejält. Han städade, frivilligt, i ordning igen efter att de andra hade gått hem och fick det till och med finare än efter dagens första städning.

Labbe har varit iväg och jobbat en del i dag och när han kom hem överraskade han oss med en familjepizza! Vi har aldrig köpt en sådan förut och barnen var mäkta imponerade! Trots att slicearna var dubbelt så stora som annars, så åt barnen precis så många som de brukar. Fast sedan var de nästan för mätta och höll på att däcka fullständigt.

Nu är trollen i säng och Labbe är iväg och jobbar igen och jag ska fortsätta slåss med tvättberget som vuxit ohämmat under veckan.

1 kommentar:

  1. Vilken jättepizza :-)

    Kan tänka mig att det kan vara skönt att komma till jobbet & vila öronen ibland ;-)

    Fin vecka har ni haft iaf :-)
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...