Sidor

Leta i den här bloggen

måndag 2 april 2012

Vår i Göteborg!

Ett säkrare vårtecken än byggandet av uteserveringar finns väl egentligen inte. Längs Avenyn är byggandet i full gång och det hade kännts väldigt lockande att slinka in och sätta sig en stund om det inte hade varit så förbenat kallt i dag! Jag hade en del ärenden inne i stan i dag och frös som en hund där jag hastade upp och ned längs Avenyn. Men en riktigt uppiggande promenad blev det i alla fall.

Nu är vi hemma och jag har däckat fullständigt i soffan men måste masa mig upp för att ordna något ätbart till barnen. En espresso är ordnad och ska nog få fart på mig igen. Hoppas jag...

10 kommentarer:

  1. Ja idag har det verkligen varit oförskämt kallt! Men nästa vecka ska det vända igen har jag hört :-)

    SvaraRadera
  2. ...och här snöar det. Det är olika, vädret, i vårt avlånga land.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det varierar sig oerhört! Men det är ju som du säger ett avlååångt land!

      Kram

      Radera
  3. Däckat i soffan? :-D Fyndig du är då!

    SvaraRadera
  4. Sv: TACK!! För din fina kommentar och kloka ord! De hjälper och värmer!

    Kram!

    SvaraRadera
  5. En riktigt kylig dag, men strålande sol, så då klagar inte jag. Fast promenaden stannade vid en tanke. Det var ju faktiskt iskallt! ;)

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju ändå tanken som räknas, eller hur! ;-)

      Kram

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...