Sidor

Leta i den här bloggen

tisdag 24 januari 2012

Mys- och busmorfarn!

Barnen har haft det hur bra som helst när morfarn har varit här och passat dem! De tycker nog att alla vuxna borde vara på det sättet som morfar är, ha all tid i världen, vara busiga och hitta på spännande grejer, vara nypvänliga (enligt Molly), älska att läsa saga efter saga, tycka att det är superkul med alla spel och lekar som barnen föreslår, bara laga godaste maten, mm, mm. Det blir inte lätt för föräldrarna att matcha detta när nu morfarn åker hem till mormorn i Lidköping i morgon. Molly börjar redan nu på kvällen med mantrat: "Morfar får inte åka bort, morfar vara här!", om och om igen...

I dag åkte de till Ninna och fick följa med och hämta Frida på hennes förskola. Det tyckte Molly var otroligt spännande och pratade mycket om det här hemma. Sedan gick de tillsammans hem till Ninna och fikade. (Men vänta lite nu. Fika?? Hur var det med det här att inte äta sötsaker förrän i påsk? Pappa? Ninna?) Theo satt länge och spelade gitarr och tjejerna lekte för fullt.

Jag kom hem lite tidigare i dag. Börjar faktiskt bli "färdig", så färdig jag kan bli! En nästan overklig känsla... Tyvärr känner jag mig färdig på mer än ett sätt och hade helt klart mått väl av ett par dagars lugn och ro men det är ju bara 24 år kvar till pensionen och då kan jag få vila! Eller inte. Det är ju bara att se på pappa. Då kommer ju barn och barnbarn att dra i en och man ska spela spel, leka restaurang och läsa sagor... ;-)

1 kommentar:

  1. Faktiskt så var det bara barnen som fick varsin bulle, pappa och jag höll oss till kaffe :-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...