Sidor

Leta i den här bloggen

fredag 13 januari 2012

Äntligen fredag kväll!

Konstigt egentligen, att samma mängd tid, kan kännas så olika långt. En veckas semester i sol och värme försvinner ju i ett nafs, medan en jobbvecka ibland känns som evigheter. Den här vecka har varit en sådan långvecka. Inte så mycket för att den har varit tråkig (vilket den i och för sig har varit emellanåt), utan snarare för att den har varit så fullproppad så det känns som att det är evigheter sedan skolan började.

Men nu är det helg! Och här har besöken avlöst varandra. Först kom Labbe hem och hade med sig Tobbe och Robin med flickvänner och deras stora bärgningsbilar. Så på vår uppfart stod det en Audi A8, en Toyota Previa, en stor servicebil och två bärgningsbilar. Tur vi har en stor uppfart!

Barnen blev överlyckliga när de fick höra att killarna skulle komma. Barnen showade, dansade och sjöng Sommartider, som Alvin och gänget, med finsk brytning..

Till slut var de tvugna att åka och precis när de backade ut längs gatan, så kom Marianne och Reine, som hade varit på Storan och tittat på Cirkus Cirkör. De sover över här i natt och i morgon natt, för i morgon kväll ska de vara barnvakt. Vi ska nämligen ut på party, Labbe och jag! Om vi orkar...

Tänk när jag pluggade på universitetet när jag var dryga tjugo, att vara ute och festa 3-4 dagar i veckan plus att orka plugga resterande dagar, var ju inga problem. Nu för tiden tar det ju en vecka att återhämta sig efter en kväll med bio och middag. ;-)

Nej, nu ska jag försöka vara lite social och göra mitt bästa för att döljs mina gäspningar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...