Sidor

Leta i den här bloggen

onsdag 19 oktober 2011

Jag är svag...

...för jordgubbsmousse!

Egenligen är jag absolut ingen godisråtta, mina laster är mer åt det salta hållet, som ostar, charkprodukter, oliver, chips och annat sådant dreggelframkallande. Men det finns några sötsaker som är riktigt livsfarliga och en av dessa är jordgubbsmousse! Jag kan inte få nog, det är mycket vilja som går åt för att lägga ned skeden.

Och i dag gjorde jag misstaget att handla hungrig. Då stod de där och ropade och lockade på mig och det gick bara inte att motstå frestelsen. Jag motiverade det hela för mig själv med att Ninna och hennes familj kommer på söndag, de vill nog ha lite jordgubbsmousse. Men på något underligt vis så stod det helt plötsligt en skål med denna ljuvliga, rosa röra på bordet. Då blir jag påmind om att pannkakor var utlovade!

Vilken otroligt lyckad kombination det var! Det tyckte alla utom Theo, som inte alls kan förstå att man kan äta pannkakor med annat än socker på...

Vi har hämtat ut en ny laddning mediciner till Molly. Det är tur att högkostnadsskyddet finns med tanke på Mollys, Linneas och mina mediciner. Vi hade varit totalt ruinerade annars. Det har ju blivit en del dyrare för oss sedan Linnea fyllde 18, för nu räknas hon ju inte med bland de mindre barnen.

Molly mår sämre ändå nu och hostar så fort hon rör på sig. Hon har bara sovit i 40 minuter men jag har redan fått sätta henne upp vid 4 tillfällen. Då har vi ändå medicinerat fullt... Om en vecka ska vi tillbaka till Barnmedicin för en utvärdering, det ska bli intressant att se hur vi ska gå vidare. Medicinerna hjälper väldigt mycket men inte helt. Men frågan är hur pass "frisk" man kan förvänta sig att hon kan bli, om hon alltid kommer ha det mer eller mindre jobbigt med andningen.

Nähäpp, nu hörde jag nog jordgubbsmousseresterna ropa på mig från kylskåpet, så nu har jag inte tid att sitta här och skriva längre...

2 kommentarer:

  1. Tänker ofta på Molly!! Hoppas att ni kan få sova något inatt. Annars rekommenderar jag stort intag av jordgubbsmousse så att du blir tokigt sockerhög ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Säger som så; det kommer behövas tonvis med jordgubbsmousse i dag, för nattsömn har vi inte haft gott om här...

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...