Sidor

Leta i den här bloggen

lördag 11 december 2010

Theos 5-års kalas!

Theo fyllde ju 5 år i oktober. Då hade vi ju släkt- och kompiskalas på Liseberg. Men kalaset för klasskompisarna har vi inte hunnit med riktigt bland sjukhusvistelser, jobb och annat pyssel. Men så idag var det äntligen dags!

Theos Bushuskalas! Det blev full pott från klassen, alla kom! Tyvärr var det en del manfall av kompisar utanför klassen, så det var bara Isak som kom. Fast Isak är ju allt annat än bara! :-)

Nej, jag vill inte vara med på kort!

Theo, Linnea och Molly kastar sig med dödsförakt nedför rutschkanan!

En kort samling i gröna rummet, på med gröna västar, kort regelgenomgång, sen var det organiserade kaoset ett faktum!

Bollhav

Datapyssel

Mina bollar!

Åh, jösses, hur ska jag kunna ställa mig upp när golvet rör på sig?

I discorummet dansas det för fullt!

Jag hinner inte nu, mamma, jag måste åka en gång till!

Efter lite drygt en timme var det paus för korv och glass och presentöppning!

Alla paketen.

Åh, jag vill öppna dem nu!

Många ville hjälpa till att öppna!

Detta följdes av ett pass med riktigt intensivt busande för att avslutas med mottagande av en godispåse i utbyte mot den gröna västen.

Det gäller att vara snabb om man ska hinna med att få några bilder på den här killen...

Ett gäng mycket trötta men väldigt nöjda barn troppade av med sina minst lika nöjda föräldrar (hihi, nu får vi i säng ungarna i tid i kväll!)

För att inte tala om vår supernöjda son! "Mamma, jag är SÅÅ lycklig!"



Eftersom Bushuset ligger bakom ICA Maxi så passade vi på att handla när vi ändå var där. Och vi gick in hela familjen! (Ja, minus Lisa då, som satt hemma och pluggade) Det är nog första gången det händer. Vi åker ju alltid en i taget, så barnen slipper följa med när man ska handla en del. Jag begriper inte de här familjerna som åker båda två och släpar med sig barnen och storhandlar i två timmar när affären är knökafull med folk. Synd om både barn, föräldrar och annat folk i affären. Och så ineffektivt! Ska jag bara handla lite så är det ju klart barnen kan följa med.

Men idag var alltså hela familjen med. Lite spännande upplevelse. Theo var ju helt slut efter kalaset, Molly också och hon var dessutom vrålhungrig. Vi stod ut med detta i ca 20 minuter, sen tog Labbe med sig småttingarna och Linnea hem i Toyotan. Under tiden handlade jag och Ludvig färdigt i lugn och ro och tog SAABen hem.

Linnea och Labbe utnyttjade tiden då de slapp handla effektivt och satte upp nästan alla ljusslingor. Bara det vackra glittriga, som vi köpte igår, kvar att sätta upp!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...