Sidor

Leta i den här bloggen

söndag 26 september 2010

Söndagen avklarad.

Så var ännu en vecka till ända.

Det var ganska många trötta barn idag på simskolan, mycket bestämda viljor! Det är så kul med 1-2 åringar, det har så otroligt bestämda åsikter om allt och de uttrycker dessa åsikter högt och ljudligt! Enda "problemet" är ju att åsikterna ändras väldigt frekvent, så det man absolut inte ville göra ena sekunden kan man inte leva utan nästa...

Det har blivit ett ganska tajt söndagsschema för mig i år. Jag hade från början två privatlektioner och en ganska lång rast mitt på dan. Sen fick vi förfrågan från en familj som ville boka 10 lektioner och jag har inte hjärta att neka ett barn som så gärna vill lära sig simma! Så nu blev det bara 20 minuter kvar till lunch men är det inte för lång kö till cafét så funkar det. Och om jag skulle få i mig lite för lite mat nån dag? Jag menar det är ju inte så att jag inte har lite extraresurser att ta av ;-)

En ganska jobbig grej hände idag när jag precis hade slutat. Jag stod och pratade lite med mamman till en av mina elever. Pojken och hans pappa och storebror är kvar i basängen och simmar runt och leker. Plötsligt hör vi ett kvävt skrik, mamma, mamma! Vi ser min elevs storebror häva sig upp på kanten i bortre änden av basängen samtidigt som han försöker skrika. Mamman rusar dit och jag efter. Killen har precis lärt sig simma och i en obevakad sekund när pappan var upptagen med lillebror, så har han hamnat under vattnet och först inte kunnat ta sig upp till ytan själv. Tillslut hade han gjort en sista kraftansträgning och skjutit upp sig från botten och fått tag på stången som går utmed långsidan och kunnat häva sig upp! Han hade svalt så mycket vatten så han kräktes flera gånger på kanten. Men han skrek hela tiden och det är ju ett gott tecken. Till slut kunde han lugna sig och berätta vad som hade hänt. Vi berömde honom för att han var så duktig och hade tagit sig upp själv. Sen stannade familjen kvar en lång stund efteråt och mös, pratade och lekte, så att det skulle bli en positiv avslutning på besöket.

Såna här saker händer så snabbt, trots att man är närvarande! Total uppsikt hela tiden är det enda som gäller när man är och badar med barn! Och absolut inte förlita sig på simringar och armpuffar och andra leksaker = falsk trygghet!!

Theo var på Viggos kalas på ett bushus på Askims verkstadsväg idag (vet inte vad det heter) och jag fick rapport om att "det var kul och Viggo hade önskat sig precis en sån legofigur!"

Efter kalaset har han lekt med Isak, som tom vågade sig in här för att leka! ;-)

Molly har, av någon anledning, ägnat en stor del av dagen till att sova, vilket märks mer än väl, nu när jag försöker natta henne! En timme har vi hållt på hittills...

Och en sak till. Theos pappa är mycket bättre på att laga mat än Theos mamma! I alla fall köttfärssås. Pappan har inte i massa grönsaker...

Åh, vilken fantastiskt underbar familj jag har!
Published with Blogger-droid v1.6.0

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...