Sidor

Leta i den här bloggen

tisdag 28 september 2010

Simmar-Theo!


Theo byter om till simskolan.

Theo älskar att bada och simma! Tisdagar är hans simskoledag! Idag var det pirathinderbana och Sissi var utklädd till pirat med svärd, bandana, ögonlapp, krok och allt. Så massvis kul, tyckte Theo och stannade på två lektioner ;-)

De har lite bekymmer med honom - han simmar alldeles för bra med tanke på hans ålder. Ser man bara till ålder så är han en sköldpadda men ser man till simkunnighet så är han en fisk. Ytterligare ett problem är ju att han är så kort, ska han vara fisk så får han ju ha lektioner ute i stora basängen och där bottnar han ju inte. En 30-minuters lektion och trampa vatten hela tiden, det är det ju inte många 5-åringar som orkar.

Fast idag... Efter Theos simlektion brukar han alltid få åka röda vattenrutschkanan ett par gånger och sen dyka från pallen och simma hela 25-meters basängen. Och det fick han idag också. Och när han kom in till det grunda så fick han hoppa och leka där en stund medan jag gick in i badvaktshytten och pratade lite. Helt plötsligt ser vi bara ett stort leende a la katten i Alice i Underlandet. "Jag bottnar, jag bottnar", vrålar Theo, stående på tåspetsarna med bara den leende munnen ovan vattenytan ;-)

Efter denna fantastiska upplevelse, så var han så lycklig så han glömde helt bort att tramsa vare sig i duschen (tvättade tom håret två gånger av bara farten ;-)) eller vid påklädningen!

Molly var på Mammut för första gången på 1 1/2 vecka. Det gick över förväntan bra att lämna henne, hon protesterade visserligen högljutt men det gick över innan jag hade tagit på mig skorna! Min duktiga lillplutta! Sen när jag och Theo kom och hämtade henne så märkte hon inte ens att jag kom, hon såg bara Theo :-D

Theo sprang över till Isak när vi kom hem och när jag gick dit för att hämta honom så pratade jag en stund med Isaks mamma. Det är ju dags för skola till hösten för våra killar och tydligen finns det en bra och en "mindre bra" skola i Landvetter och nu är det mycket oro vart man hamnar och med vilka. Isak kommer tydligen inte få gå med sina dagiskompisar utan de delar strikt in efter var man bor, så alla Tahultsbarn hamnar i samma klass oavsett vilket dagis de har gått på.

Åh, vad skönt att våra barn går på världens bästa skola, där man går i samma grupp från första året på förskolan tills man har gått ur nian! Casa Montessoriskola i Göteborg är helt enkelt bäst!

Nu på kvällen var det Theos tur att ha otur. Han låg i soffan och kollade på Bollibompa och ställde sig på knä för att nå fjärrkontrollen och höja volymen. Då slinter han och far med världens fart ned i bordet och slår i sidan på halsen, hårt! Han gråter hjärtskärande och skrämmer slaget på Molly så hon börjar gråta hon med. Jag tröstar honom och han lugnar sig men han säger att det gör jätteont. Jag ringer 1177 för säkerhetsskull. Sköterskan jag pratade med tyckte vi skulle avvakta men skulle han få svårt att lyfta armen, inte kunna böja ned hakan mot bröstet eller något annat konstigt så skulle vi ringa igen.

En liten kul grej som hände när jag pratade med sköterskan. Hon ställde ju massa frågor som jag testade på Theo, bla gällde det synen. Kan du titta på mig när jag står här, ser något konstigt ut frågade jag. Jaa, du är suddig säger han då. Fast det var du i morse också...
Published with Blogger-droid v1.6.0

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...