Sidor

Leta i den här bloggen

torsdag 30 september 2010

En nervös (liten) pojke är på väg till Skelefteå.


Nu är han på väg! Tillsammans med ett gäng busiga killar från Partille Pingisklubb. Och två ledare!

Kl 17.00 avgick nattåget mot Luleå som de åker med. De kommer kliva av i Bastuträsk vid 8-snåret i morgon bitti och fortsätta den sista biten med buss.

Undrar hur mycket de kommer sova inatt med fyra grabbar i varje kupé? Och på det lägger vi en intensiv tävlingshelg med boende på vandrarhem och en likadan färd hem... Nånting säger mig att herrn inte kommer orka med nån simträning på måndag kväll.



Jag ringde Ludvig vid 20.15 men han hade inte riktigt tid att prata med sin mamma då men han lovade att smsa godnatt sen. ;-)

Jag har varit på första föräldramötet på Mammut i kväll. Ja, egentligen har jag varit på ganska många såna men inte för Molly och inte i dessa lokalerna. Känns riktigt kul att vara tillbaka igen. Vi började 1996 första gången, gjorde ett uppehåll från 2003 och nu är vi alltså tillbaka igen. Det är bara Theo som inte kommer ha gått på Mammut. När det var dags för honom att börja på förskola så bodde vi i Göteborg och de betalade inte för förskolor utanför kommungränsen. Det gör Härryda kommun! Men hade de inte gjort det så hade vi inte flyttat, vi tänker inte byta bort Casa för allt i världen!

Under tiden som jag lämnade Ludvig vid tåget och var på föräldramöte, hämtade Linnea Theo, åkte och fikade med honom och tog sedan med honom till dansen och hem igen och Lisa var Mollyvakt. (Fast Molly var med på stationen och vinkade av Ludvig först.) Såå skönt att ha stora barn!

Nu ska jag prova att störa Ludvig igen och sen är det dags för bingen!
Published with Blogger-droid v1.6.0

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...