Sidor

Leta i den här bloggen

måndag 19 juli 2010

Vi bor i blåbärsskogen!

På Gundla Mosse bodde vi ju verkligen mitt i blåbärsskogen! Vi behövde ju bara gå upp i skogen bakom bilen så fanns det massor med blåbär!

Det gör vi nu med, fast ännu mer! Bor mitt i blåbärsskogen. Vi behöver inte ens lämna tomten!!

Längst ned på tomten har vi ju en del träd och buskage. Idag när jag var ute och letade efter Theo, som hade smitit ut och gömt sig för att han var så ledsen när John och Veronica åkte, så hittade jag hur mycket blåbär som helst! Jag och Theo plockade senare en hel skål full, ca 1 liter och då hade vi nog bara plockat av en 20-del!

Det kan bli både paj, muffins och sylt i sommar! :-D

2 kommentarer:

  1. Låter som att det är dags för mig och Arvid att komma och hälsa på snart igen. ;)

    SvaraRadera
  2. Jaaa! Vill ni hjälpa oss att bli av med blåbären?!?!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...