Sidor

Leta i den här bloggen

torsdag 17 juni 2010

Babypoolparty!

Idag var det dags för babypoolparty! Sofia, Frida, Arvid och Molly hade party i Mollys pool! Till en början var det bara tjejerna och Arvid anslöt lite senare. Det började bra, mycket lek och plask men sen blev det lite tokerier... Molly är INTE (trots att hon är femte barnet) van vid att dela med sig av sina leksaker! Det är ju en sak när EN kompis kommer på besök men någonting helt annat när det är tre vildingar här, varav två dessutom kan gå (=springa iväg med HENNES leksaker!!!) Det blev mycket gråt och tannagnisslan från lilltrollet men det är nog bara nyttigt!!?!

Ett gäng vana badare är de i alla fall! Molly, Frida och Arvid simmar ju i samma grupp och Sofia har jag haft som elev på söndagarna när jag har jobbat. De älskar att plaska och jag fick torka av både telefon och kamera, fast de låg på ca 1,5 m avstånd....

Efter allt plaskande åt de små lite lunch ute på altanen och därefter var det dags för oss vuxna. Vi gjorde en av de godaste förrätter jag vet (på nå´t vis blir det nästan alltid den jag äter som förrätt på Korsika...), Chevre Chaud med vitlökshonung! Smaskens! Så nu går vi nog allihop och rapar vitlök och stackars Ninnas förra arbetskamrater som skulle på middag med henne ikväll... ;)

Mätta och belåtna gav vi oss ut på en liten promenad. Jag hade aldrig gått just den vägen förut men Lisa sa att den tar max en timme. Vi måste ha gått fel någonstans för det tog oss närmare 1½ timme och då gick vi väldigt fort i slutet. Jag hade ganska bråttom för Theo skulle hämtas senast 15.50, pga personalaktiviteter efter skolan, så det blev till att bara slänga in vagn och allt i bilen och åka innan gästerna hann iväg... Jag hann med 2 minuters marginal!

Efter upphämtning av Theo åkte vi för att möta upp Labbe vid verkstan, vi skulle till Lasses grav. Igår, den 16/6 var det tre år sedan han dog. Vi satte lite blommor och tände ljus. Theo blev lite ledsen för han brukar alltid ta med sig någon ny leksak och visa för farfar men idag hade han glömt det men vi tröstade och sa att farfar blir ju glad bara han får se dig!



Man blir hungrig av att hälsa på Lasse så vi gick och åt middag på Halta Lottas Krog vid Redbergsplatsen, mycket gott, som vanligt! Labbe fick tyvärr jobb och fick slänga i sig maten och rusa iväg, så det blev bara Theo, Molly och jag kvar. Lisa är ju i Lidköping hos mina föräldrar på lite "semester"!

Nu sitter jag här och försöker skriva, samtidigt som jag snyter och snyter mig. Jag är så otroligt allergisk nu, bara nyser, snörvlar och kliar sönder ögonen. Blä, vad trött jag är på detta!! Man kanske ska emigrera till Norra Ishavet på sommarhalvåret??


Här är mina föräldrar som den 16/6 firade 30-årig bröllopsdag och den 19/6 firar 40-årig bröllopsdag! Japp, de gifte sig, skillde sig och gifte om sig, nästan på dagen 10 år efter det första bröllopet! Men därefter har de slutat att vela och har som sagt nu varit gifta i 30 år i sträck! Vi barn skickade en blomma till dem idag för på lördag ska de åka till Lundsbrunn och fira ordentligt!

Kramar till er, mamma och pappa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...