Sidor

Leta i den här bloggen

lördag 15 maj 2010

En sån lugn och skön dag!

Efter många tidiga mornar (igår var vi visserligen lediga men då hade jag bokat in med Stamgrens städfirma 08.30!) så tog vi SOVMORGON idag! Underbart! Nu vaknade jag 08.30 ändå men det var väldigt skönt att få lite lugn och ro med en kopp te! Men vid 9-snåret började alla vakna en efter en och strax efter 10 var alla uppe och vi åt frukost.
Ludvig slängde i sig maten, plockade raskt ur diskmaskinen och fyllde den med frukostdisken innan han rusade in och borstade tänderna. Han skulle hem till Fredrik från gamla klassen idag! Väldigt efterlängtat, de har inte träffats på länge sen Fredrik slutade simningen.
Jag och Theo körde honom och passade på att ta en sväng till Allum efter avlämnandet. Vi skulle handla lite och även passa på att se om vi kunde få Theo klippt men det var fullt överallt så vi fick en tid i morgon, kl 15 på Salong La Widé. Theo blev ganska besviken men det gick över snabbt och nu ser han fram mot i morgon.
När vi kom hem hade Ninna och Frida kommit och tjejerna fick busa lite. De skuttar fram och tillbaka efter varandra. Så fort en av dem hittar något spännande så kommer den andra och ska kolla vad det är! Det ser verkligen jättekul ut:-) Nu har dessutom Frida börjat få upp ordentlig fart på sitt rumpskuttande så ibland ser det ut som de racear ;-)
Jag och Ninna satt och googlade efter en röra med chevre, soltorkade tomater och oliver som jag gjorde hos Veronica och John som jag tyckte var så himla god. Tyvärr så har receptet gått upp i rök och jag kommer inte ihåg vad det var mer i. Googlandet gav inte heller det något resultat :-(Jag får fortsätta experimentera, nån gång ska det väl bli rätt!
Resten av dan tog vi det bara lugnt! Huset var städat, tvätten tvättad, blommor planterade, värmde rester till lunch! Sådana dagar vill jag ha fler av.Kl 18 åkte jag och hämtade Ludvig och tillsammans åkte vi till ICA Maxi i Allum och handlade grillade revben och lite annat gott som vi har myst med nu ikväll.Efter maten tittade pojkarna på Bionicle i vår biosalong på övervåningen och åt Pommes Pinnes medan jag nattade en proppmätt Molly. Hon ville inte ha välling ikväll så det blev bara amning.Men nu sover hon så nu tänkte jag passa på att kolla lite på TV och äta GODIS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...