Sidor

Leta i den här bloggen

måndag 17 maj 2010

Frisörbesök!

Igår, söndag, åkte jag och Theo till Salong La Widé i Allum för att frisera oss. Labbe mötte upp oss där. Vi slank in på MAX innan för en snabb burgare eftersom det blev lite sent med lunchen hemma. Vi småspringer genom Allum med matpåse i handen och hinner precis till klockan 15. Döm om min förvåning (och ilska) när vi får beskedet att vi skulle ha varit där kl 14 men att de har en tid kl 17... Nej, säger jag, igår var vi här för att boka en tid så sent på dagen som möjligt och då sa du att senaste tiden var kl 15, så den tog vi! Ojdå, ja, om ni kan vänta 15-20 minuter så kan vi i alla fall klippa pojken och så får vi se om vi hinner med dig efteråt. Åh, det var tur att Labbe var med och kunde lugna ned mig lite. Såå arg jag blir på sånt!!!
Men men, det löste sig och en jättetrevlig tjej hann med att klippa oss båda och Theo var jätteduktig under tiden hon klippte mig. (Labbe fick ju naturligtvis jobb och var tvungen att åka) Vi blev väldigt nöjda med resultatet, både jag och Theo!

Nöjd snygging med taggigt hår!

Han visste inte riktigt om han ville ha taggigt eller "platt i mitten" men till slut valde han taggigt.
Idag tii skolan, däremot, valde han "platt i mitten" istället. Det är en slags tuppkamsfrisyr som han såg på en tjej på ICA Maxi i Mölndal. Det är den absoluta drömfrisyren just nu.
Jag och Molly åkte till Vattenpalatset och badade idag. Ninna, Frida, Marie och Sofia slöt upp också och det var så roligt! Molly skrattade högt när hon såg bassängerna. Vi började i den "kalla" delen och simmade in i grottan och ut i strömmen. Det tyckte tom vi vuxna var kul, det gör vi en gång till! Sen simmade vi igenom hela den stora bassängen innan vi klev upp och gick in i undervisningsbassängen och den underbara värmen! Molly (och jag) njöt i fulla drag! Hon dök tom, utan större protester, i från kanten själv!
Efter badet var Molly supertrött! Hon somnade på tre röda i bilen. Jag körde in Sissi till Göteborg och eftersom jag var lite tidig så följde även Marie och Sofia med och vi stannade till på Lejonet och Björnet på Danska Vägen och fikade lite. Både Sofia och Molly var så trötta att de sov igenom hela fikan! Jag fick order av Lisa om att köpa med deras nya glass, Rivstart (från radiokanalen Bandit Rocks omröstning) bestående av hallonsorbet med turkisk peppar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...