Sidor

Leta i den här bloggen

fredag 13 september 2013

Fredagar är Mollys favoritdagar.

Fredagar är dagen innan dagen G, som i godis, vilket vår lilla godisråtta tycker är något alldeles fantastiskt bra. När hon vaknar på fredag morgon är det första hon utbrister att i morgon är det lördag och då får man äta goooodis, sagt med ett spjuveraktigt leende och en mycket långt o i godis.

På fredagar får Molly dessutom träffa Tobias och det i sig är ju en höjdpunkt!

I går kväll fick jag ett sms från Sinclairs. De dansskor som vi hade beställt till Theo hade kommit, så jag hämtade upp dem när vi kom till dansen i dag. Jag fick smyga lite för de ska bli en födelsedagspresent till honom, när han fyller åtta nu i oktober.

Det känns som om det är väldigt mycket dans i vårt liv just nu. Den 5/10 åker Theo till Örebro för att tävla i Hiphop och helgen därpå kommer han ha sitt danskalas på Sinclairs. Han vet inte riktigt vilken av dessa händelser som han längtar mest efter. Jag har suttit och knåpat ihop inbjudningskorten i dag och här är framsidan.

För Mollys och Ludvigs del har det varit skolfotografering i dag. Molly valde ju en likadan orange outfit som Theo, så när hon kommer in frågar fotografen om det möjligtvis kan vara så att hon har en storebror på lågstadiet, som fotograferades i går.

Ludvig fick till slut ordning på vad han skulle vara på spexfotot och valet föll på Tänkaren som satt på en sten, där Ludvig var tänkaren och kompisen stenen. Ska bli såå spännande att se detta foto!

Strax efter att vi kommit hem från dansen, så kom Labbe hem med den här! Ett gungägg! Den ska vi ha på altanen och jag såg framför mig hur jag skulle sitta i det, smågunga lite och slappna av.

Nu delar jag ju det här huset med en hel hög andra som också tyckte att det var en bra idé att gunga i ägget.

Så vi får väl göra upp ett schema på en turordning för äggungande och sätta upp på kylskåpet.

Som tur är så går ju några av barnen och lägger sig tidigare än mig, de andra kan man muta med dataspel, chips eller något annat som de inte får så ofta!

Labbe fick ju en massa fina växter när han fyllde år, bland annat så fick han en paprikaväxt och en chiliväxt som hans syster Helena hade dragit upp från frön. I kväll kunde vi skörda de första chilisarna! De var väldigt goda, lite lagom starka och ganska söta.

De fick samsas med vitlök och räkor i en massa olivolja som vi åt, rykande hett med gott bröd! Fredagsmys!

Nu ska jag strax krypa till kojs, för i morgon är det Mollys favoritdag och det händer massa roliga grejer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...