Sidor

Leta i den här bloggen

torsdag 13 juni 2013

Sista fritidsdagen är avklarad!

Nu är det bara fyra dagars intensivt dansande kvar,  sedan är det sommarlov på riktigt! Om man tänker efter så blir det nästan fem dagars dansade, de har ju en träning på söndag inför måndagens stora begivenhet. Mycket dans blir det och Theo stormtrivs!

Så särskilt sommarlikt har det verkligen inte varit i dag. Det här är vad som mötte mig när jag kom till jobbet. Hela planen framför verkstan var fylld med nästan knädjupt vatten. Det var totalstopp i alla brunnarna och slamsugningen fick köra tre vändor innan de fick bort stoppet! Innan dess fick man vackert plaska runt i vattnet och självklart får man göra det lite roligare genom att leka lite "Singin' in the rain"


Till slut fick de bort allt vatten och jag blev tvungen att börja jobba igen.

Snart klarnade det upp och när det var dags för mig att hämta barnen hängde det en värmande sol på den blå himlen. Precis som det ska vara!

Glass hör ju verkligen sommaren till och i dag kom Hemglassbilen till oss. Barnen brukar fråga varje gång, om vi inte kan handla lite glass och under vinterhalvåret säger jag oftast nej. Glassen blir ju bara liggande i frysen och blir så där äckligt seg ocv frostig. I dag svarade jag ja på frågan och de blev överlyckliga! Vi satt och åt när vi hörde trudelutten på gatorna längre bort och jag har aldrig sett trollungarna äta så fort! Sedan var de ännu snabbare med att få på sig skorna och springa ut. Bara för att få stå och vänta i nästan 20 minuter...

De fick välja varsin sort, vilket var otroligt svårt för Theo. Till slut bestämde han sig för en liten mixlåda med både pinnar occ och strutar. För Mollys del var valet mycket enkelt; swånwich, favoritglassen!

I morgon är det studiedag på Casa och vi ska få mycket efterlängtade gäster!!

1 kommentar:

  1. Härligt!!
    Men oj vad regn :-/
    Hoppas att sommaren snart hittar tillbaka igen :-)
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...