Sidor

Leta i den här bloggen

fredag 24 maj 2013

Marbella, dag 4, mera bad och Hard Rock Café

Vi börjar få rutin på detta med semestrande nu. Sena kvällar och slöa mornar. Nu, klockan 23, har vi precis kommit hem och nattar småtrollen!

Frukosten intas på altanen med markisen utdragen,  solen steker rätt friskt redan tidigt på morgonen.

I dag vilade Labbe lite på förmiddagen och jag och barnen gick ned till poolen under tiden. Nu är det inga större problem alls att hoppa i plurret, det är precis lagom svalkande.

Efter en stund längtade han så efter oss, så han kom ut till oss. Det är inte många sekunder han får vara ifred när han är här, barnen ska leka med honom hela tiden.

Vi blev ett par glasögon fattigare också. Jag skulle kasta dem till Ludvig men de fastnade på handen och flög av bakåt istället. Rakt upp i trädet som står bakom den ogenomträngliga häcken...

Efter en sen lunch, åkte vi ned till Puerto Banus igen. Vi behövde handla lite. Inne på El Corte Ingles hittade jag dessa! Två av mina svenska favoritförfattare, översatta till spanska. Labbe läser just nu Fyrvaktarens dotter.

Barnen fick syn på Hard Rock Café utanför Hipercor och var bara tvungna att äta middag där. Jag tyckte att det kändes lite fjompigt att äta på ett ställe där vi kan äta när som helst hemma men jag blev direkt nedröstad.

Mycket mat blev det, fast det var bara Ludvig och Theo som tyckte att maten var god. Vi övriga tyckte nog att den var ganska menlös. Inte äcklig eller så men ganska smaklös...

Nu ska vi försöka sova lite, för i morgon ska vi faktiskt få gäster här! Det ser vi fram emot något enormt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...