Sidor

Leta i den här bloggen

torsdag 7 februari 2013

Tjejtjusaren och platta bröst.

De är ett litet gäng bland Theos klasskompisar som är med både på tennisen och kören på torsdagar och vi föräldrar turas om att få i dem mellanmål och skjutsa. Theo och en hög tjejer. Gissa vem som trivs som fisken i vattnet med detta...

Jag har varit och mammograferat mig i dag och det är fantastiskt hur platta och långa de kan bli...

Just nu kändes den här undersökningen extra angelägen. Cancer, i olika former, är väldigt närvarande i vårt liv just nu. Min fantastiska svägerska, Bella, fick ju sin bröstcancerdiagnos precis innan jul och är just nu mitt uppe i cellgiftsbehandlingarna. Hon mår förhållandevis bra men det förändrar ju inte det faktum att cancer är en fruktansvärd skitsjukdom som borde utrotas! En riktigt äcklig skitsjukdom...

Jag kommer återkomma mer om detta men just nu får jag inte till orden... :'(

Tillbaka till roligare saker igen! De här småtrollen (och mamman också såklart) är väldigt glada just nu. Pappan har kommit hem igen efter två dagar i Stockholm. Så efterlängtad han var! Nu har barnen fått kramas ordentligt med honom och efter nattningen är det min tur!

Och i morgon är det fredag och sportlovet kan börja!

2 kommentarer:

  1. Cancer är vidrigt och slår brutalt omkring sig!

    SvaraRadera
  2. Åh, jag har också nyligen varit på mammografin. Till slut. Av rädsla bokade jag om besöket 2 ggr, men nu är det gjort och allt såg bara normalt ut ;))
    Hoppas det ser normalt ut, även för dig ♥
    Kramiz

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...