Sidor

Leta i den här bloggen

torsdag 26 juli 2012

Skara Sommarland

Då var det avklarat. Nu HAR vi varit på Skara Sommarland, som ALLA barnfamiljer måste ha avverkat. Nu behöver vi inte göra det igen. Tycker inte jag i alla fall, barnen är av en helt annan åsikt...

Vi började dagen med lite motordrivet, det är ju något vi i familjen gillar. Tyvärr fanns det inte mycket för våra korta barn, det mesta hade en minimigräns på 120 cm och dit är det ingen av småtrollen som har nått ännu. Några saker fick Theo åka men Molly fick bara titta på. Ludvig passade på att köra några gokartvarv med Peter, så han var i alla fall nöjd. När motorbiten var avklarad hittade vi en liten lagom lekplats till Molly och där hade hon nog kunnat stanna hela dagen.

Så blev det inte, för strax var det lunchdags. Valet föll på tacobuffé, det är ju något som ungarna älskar. Tyvärr fick man köa i över en halvtimme för att överhuvudtaget tagen komma in i restaurangen men väl därinne var det absolut ingen kö alls till bufféborden, så det var i kassan som flaskhalsen var. Nåväl, alla åt tills vi var proppmätta och energidepåerna var påfyllda.

Nu var det dags för badet. Åååh, vad jobbigt det var! På tok för mycket folk för att det skulle vara säkert! Man fick passa sig så ingen hoppade på en eller sparkade en i magen. Det fanns ingenstans där det var lite lugnare, fullt ös överallt. Att det är kilometerlånga köer till alla rutschkanor, det kan jag köpa men när man badar med risk för liv och hälsa, det gillar jag inte. Jag har svårt att tro att de badvakter som fanns faktiskt kan ha full koll på läget. Barnens föräldrar ska väl ha koll på sina telningar, tänker säkert någon. Jodå, de satt på grässlänterna och solade... Jag hade i alla fall väldigt svårt att låta mina barn busa runt så, som de flesta andra gjorde och då är ju ändå mina simkunniga hela högen. De hade kul ändå och killarna åkte allt de fick, kunde och vågade och Molly hittade en jätterolig meterlång rutschkana som hon åkte säkert 100 gånger, så de hade urkul! Det var bara hönsmamman som inte riktigt kunde slappna av...

Till slut var alla nöjda med badandet och vi bytte om till torra kläder och promenerade vidare i parken. Kotteparken blev nästa anhalt och här fanns det en del saker för Molly också. Adam tog med henne på några roliga karuseller och så åkte de små bilar. Molly älskar ju de små radiobilarna på Liseberg, framförallt när det krockas och hon förstod inte först att detta inte var samma sak. Men återigen, hon hade kul!

Som avslutning, tog vi en tur med Sommarlandståget och sedan var det dags för hemfärd. Tre trötta men lyckliga ungar hade jag med mig i bilen hem och Molly pratade glatt på om "i morgon, när vi ska till Sommarland, då..." Jag känner mig inte det minsta lockad att åka dit igen, det mesta kändes lite B om man kan säga så. Karuseller, personal, toaletter, restauranger och annat var inte riktigt på topp, kan man väl sammanfatta det hela med. Kanske ska ge det en chans till men då får det bli när det inte är högsäsong...

1 kommentar:

  1. Oj, måste man avverka skara sommarland? Vi har bara hunnit med Kolmården denna sommaren... får nog ta skara nästa sommar :)

    Ha en fin fredag! :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...