Sidor

Leta i den här bloggen

lördag 19 maj 2012

Barbiedockor

Molly fick en väldigt fin Barbiedocka av Arvid på sin 3-års dag. Jag har själv aldrig förstått detta med docklek, jag lekte mycket hellre med bilar. Av mina barn har det väl varit fiftyfifty. Men Molly är en riktig dockmamma och Theo, en riktig dockpappa! De har varsin dockan som de kör runt sina dockor i, har tebjudningar i lekstugan och pysslar och grejar tillsammans med dockorna. Nu är Theo såå avundsjuk på Molly för denna Barbie, så nu står en sådan högst upp på hans önskelista! Jag har för mig att Linnea också hade en Barbie, ska kolla med henne om hon har den kvar. Annars blir det, för husfridens skull, en tur till BR för att se vad de har i sitt sortiment...

Fick precis ett samtal från vår konfirmand. Han sitter på bussen och skall precis påbörja hemfärden från Krakow och beräknas anlända till Landvetter kyrka strax efter lunch i morgon. Detta var lite tidigare än vi hade räknat med. Vi ska ju på Ingrids barnvälsingnelse i Kinna Missionskyrka i morgon förmiddag. Hmm, någon som har en teleportör att låna ut till oss?

4 kommentarer:

  1. Å, jag älskade att leka med barbie då jag var liten och jag hade tur att få både en docktjej och en dockkille i barnaskaran, hihi, vissa dockor byttes senare ut till Star Wars figurer till min stora glädje. Samlarmanin slog till och det var jag som var värst till sonens stora glädje, hahaha. Ja, det man inte hade som barn...du vet?
    Hoppas att ni hittar en fin barbie till Theo för det är roligt att uppmuntra barnens lek under den tiden de leker med just de sakerna. En månad senare eller två så har kanske intresset bytts ut till något annat. Hoppas att ni hittar en teleportör och får en fin dag imorgon! Kram

    SvaraRadera
  2. Ojojoj...Barbie har man lekt mycket med.
    Sedan fick jag två flickor. Då började jag om igen ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Nej tyvärr behöver jag min teleportör själv. Jag tänkte försöka komma från sjukan för att komma ut i det vackra vädret lite grann....
    Annars hade du gärna fått låna!

    Tack för omtanke både här och på FB - det betyder mycket för mig ♥

    Kram

    SvaraRadera
  4. Tyckte barbie var så dockiga! ville ha en riktig unge så vanliga docker var bättre... angående teleportören så har jag ingen. Hoppas ungen hinner i tid i alla fall ;-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...