Sidor

Leta i den här bloggen

torsdag 26 april 2012

Rotselleri- och jordärtskocksoppa.

Jag missade helt att fota maten i dag, så ni får använda fantasin för att föreställa er hur denna fantastisk goda soppa såg ut. Det var även purjo och grädde i den och så mixade jag den helt slät. Smörstekta champinjoner och knaprig bacon utreddes över. Theo slök sin portion snabbast av oss alla medan Molly var mer skeptisk men gillade baconet.

Linnea har begett sig in till stan, hon skulle kolla fotboll på någon pub, GAIS spelade borta mot Elfsborg. Nu gick det visst inget vidare ( http://www.gp.se/sport/1.927647-gais-foll-i-boras) så vi får se om vi får hem en deppig tjej sedan. Jag har inte sagt något till Theo än om den svidande förlusten men diskussionerna kommer nog gå heta i morgon i skolan.

Just det ja, det är ju faktiskt fredag i morgon och sedan stundar en långhelg! Studiedag på måndag och helgdag på tisdag, det är precis vad vi behöver nu!

I morgon ska jag åka och handla jeans till Molly. Hon ska ju vara cowboy på dansuppvisningen på söndag och alla hennes jeans (och massvis med andra kläder) har helt huxflux blivit för små. Det visade sig även på passexpeditionen i dag, när vi mätte henne. 92 centimeter! Hon har alltså vuxit nästan 15 centimeter sedan i slutet på sommaren! Och nu får hon äntligen åka alla spännande attraktioner på Liseberg som det är 90-gräns på. Som hon har längtat! Vilken tajming eftersom de öppnar nu i helgen!

1 kommentar:

  1. Jösses vad lång hon har blivit :-)
    Det lät som en god soppa & jag är imponerad att du får barnen att äta det :-) Min yngsta (18åriga dottern) har alltid varit v'äldigt petig med mat.. Hon är uppväxt på knorr bernaissås, kyckling & pommes :-D

    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...