Sidor

Leta i den här bloggen

torsdag 19 april 2012

Kyckling med hoisinsås.

Kvällens middag blev, till Theos stora lycka, en kycklingwok. Han älskar "de där som knastrar", dvs vattenkastanjer. Han sitter och tuggar så försiktigt på dem, så knastret ska räcka så länge som möjligt.

Barnen var väldigt trötta efter den sena kvällen, så jag hämtade dem lite tidigare i dag. Klockan 13 ville Theo först art jag skulle komma men så blev han påmind om att bästa kompisen från förskolan skulle komma på inskolning och vara kvar till klockan 14. Efter en snabb överläggning slår han fast att jag ska dyka upp exakt klockan 13.50...

På eftermiddagen har vi bara slappat och kollat på Kalle och chokladfabriken. Sådana eftermiddagar är på tok för sällsynta!

Nu sover alla småtroll här och jag ska följa deras exempel. Har börjat känna mig krasslig igen och jag har varken tid eller lust att vara sjuk igen. Vi får ju besök i helgen och på lördag är det allaktivitetsdag och föräldraföreningsmöte på Casa och det vill jag helst inte missa!

1 kommentar:

  1. Jag som tycker vattenkastanjerna är lite väääl knastriga... Hihi! Smaken är som baken. :-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...