Sidor

Leta i den här bloggen

lördag 7 januari 2012

Trevligt middagsbesök och gröntungade varelser...

Efter vår biltittarrunda åkte vi hem och fixade lite god mat, för härliga vänner väntades på besök. Kerstin hade med sig sina pojkar hit för en trevlig mat- och pratstund. Theo blev överlycklig när han fick höra att Calippo skulle komma, för då vet han att det blir spelande av! Jag tror att de skulle kunna ha Theo hos sig en hel vecka utan att han skulle sakna oss en sekund...

Vi åt en kasslergratäng fast jag använde resterna av julskinkan som jag hade stoppat i frysen och det passade väldigt bra i och med att det var senap i gratängsåsen. Till efterrätt blev det chokladpudding och något som (inte) passade till det var Calippos kommentarer om vad som kan komma ut ur deras ena hund, Smellis. Men barnen älskade den kommentaren och sedan spårade hela samtalet ur ordentligt men jag ska bespara er detaljerna krin detta.

Denna urspårning till trots, så hade vi väldigt roligt! Vi festade till ordentigt på ett riktigt gott alkoholfritt rödvin och barnen fick sötdricka. Det är ju trots allt lördag!

Arvid körde runt med Theos dockvagn och Calippo frågade vad som skulle åka i en barnvagn, varpå Arvid svarar, en tandborste! Vi fattar ingenting förrän Molly kommer vrålandes, det är min tandborste, det är min tandborste! De har gått in i badrummet och lyckats få tag på hennes tandborste och så har Arvid lagt den i vagnen och rusat iväg med Molly efter sig...

Det är ju lördag i dag och då äts det godis här i huset. Theo åt tungfärgarklubbor och blev överlycklig över att de faktiskt fungerade! "Mamma, jag är ett monster med grön tunga!"

De gillar det som är lite läskigt, alla mina barn. Lisa hade ju rysarmaraton med sina kompisar när hon fyllde 20 och Molly älskar ju sina söta drakar. Hon fick ju dessutom hela Spöket Labanfamiljen i julklapp av sin mormor och morfar. Men när vi kom hem därifrån så saknades lillasyster Labolina.

Men nu på förmiddagen fick jag den här bilden från pappa, de har, efter idogt letande, hittat Labolina och tom ordnat så hon har lite sällskap tills hon kan få komma hem igen. När Molly fick se bilden utbrister hon lyckligt; "Där är min Labbelina!"

Theo gjorde oss lite förbryllade i morse när han sa att det står gister på Ludvigs tröja. Vi kunde inte hitta det någonstans på tröjan och säger till Theo att han måste läst fel. Nehej då, titta där, säger han och pekar på där det står Gr. Men det står ju bara Gr där, inte gister, säger vi. Jomen, förklarar han, om det står Mr så blir ju det mister, så då måste det ju bli gister om det står Gr... Han är lite klurig, den gossen.
Vi avslutar med lite skönsång och dans...

3 kommentarer:

  1. Så mysigt ni verkar ha det:)

    SvaraRadera
  2. Tokcharmiga kommentarer av minst lika tokcharmiga barn!

    SvaraRadera
  3. Det var mycket trevligt :). Hoppas på en favorit i repris snart.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...