Sidor

Leta i den här bloggen

fredag 6 januari 2012

Tacofisk, i-landsgnäll och blivande mästeregissörer.

Vi börjar med gnället, så har vi det avklarat och kan fokusera på trevligheterna sedan. Jag och Molly åkte ju ned till ICA Maxi för att handla. Det är vårt närmaste Maxi, så därför är det ju ganska smidigt att åka dit. Det stora problemet där är parkering. I och med att hela Allum ligger i samma byggnad så är det ofta helt fullt på platserna utanför ICA och man är hänvisad till P-platserna uppe på taket, flera våningar upp. Det innebär att man får släpa och dra en fullastad kundvagn upp för flertalet rulltrappor (visserligen platta men ändå...) eftersom hissen (den enda) alltid är upptagen. Detta gör ju att vi ofta väljer den extra resan till Maxi i Mölndal istället, lite längre resa men totalt sett går det snabbare. Men ibland, som i dag, glömmer man sig...

Sådärja, nu var jag färdig med gnället. Vi fick handlat det vi skulle och kom hem igen utan några större missöden. Hemma har det tvättats och lagats mat.

Det blev tacofisk, ett favoritrecept som jag har fått av mamma. Denna maträtt kan få den mest inbitna fiskvägrare att älska fisk! Smaskens!

Efter maten ägnade sig Theo och Molly åt detta:

Någon som kan gissa vad de gör? Kul har de i alla fall!

När vi var i Bovall fick Theo tag på min mobil och fick igång videokameran på den. Flera små fina filmer blev det, bla den här:

Vad tror ni om hans framtid som mästerregissör?

Nu ligger båda småtrollen i sina sängar! Vi närmar oss vardagstiden med stormsteg, ska nog klara av vårterminen galant! Hoppas jag...

I morgon ska vi eventuellt ut och provköra lite bilar. Det känns mer och mer som en bra idé att sälja både Audin och Toyotan och köpa en lite nyare bil. Och vi behöver ju knappast ha en 7-sitsig längre, Lisa har ju flyttat hemmifrån och Linnea ser vi knappt röken av längre, så det är bara de tre yngsta som åker med. Vi behöver en med 4WD, eftersom vi bor som vi gör och på vintern kan det vara riktigt svårt att ta sig upp hit, om det är snö vill säga. Sedan tycker jag om att sitta högt upp, så jag ser ordentligt, så det blir nog något SUV-aktigt av något slag. Men vi har inte bråttom med detta bilbyte så vi ska känna oss för ordentligt vad det är för bil som passar oss (mig) bäst. Men det är ju kul att testa bilar, så det kan vi ju göra ett tag först. :-)

Här kommer några bilder som jag tog när Emil var och hälsade på i Bovall. Det är vid badholmarna och i vanliga fall är det en liten strand precis där vågorna slår in men nu är vattnet så högt så det går ända upp till kanten.


3 kommentarer:

  1. Ja han kommer ju i alla fall bli alla tiders på filmer som "blair witch" och dylikt ;-)

    SvaraRadera
  2. Hahaha, ja nåt åt det hållet blir det isf ;-)

    SvaraRadera
  3. Tacofisk låter gott! Hur gör du då? Jag som inte äter kött är alltid nyfiken på nya fiskrätter! Kram från Florida! :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...