Sidor

Leta i den här bloggen

fredag 18 mars 2011

Lidköping

Vi är framme välbehållna i Lidköping! Resan gick bra trots snö blandat med underkylt regn.

Vi hämtade Theo på tjejernas kalas, vid 17.30 och åkte förbi verkstan för att säga hejdå till Labbe som får stanna hemma. Han hade ju lyckats bli ledig så att han skulle kunnat följt med men så har han gått och blivit så förkyld (igen!), så vi tyckte att det var bäst att han stannade hemma för att inte smitta någon :-( Så typiskt när han för en gångs skull är ledig...

Fast lite bra är det kanske, då är ju någon hemma och kan hålla lite koll på. Lisa och Linnea, det kan behövas ibland ;-)

När vi kom fram, kom Kristofer och Bella och hälsade på. Bella hade avslutat en produktion idag och hoppar på nästa på måndag och har tom fått tacka nej till jobb! Det är så skönt att höra att det går så bra för henne! Nu hoppas vi på att det ska börja rulla för Kristofer också.

Mamma och pappa hade köpt ribs och grillad kyckling! Sallad, tsatziki och klyftpotatis bjöds de till. Så gott! Fast jag har ju börjat mitt nya, hälsosamma liv och det märktes, jag orkade bara äta pyttelite. Magsäcken har krympt...

Molly vill ha mat!

Lisa kunde ju inte följa med eftersom hon håller en teckningskurs på fredagkvällar. Idag, på väg i bilen, fick jag ett mms från henne.

Akvarellpennor.

Och jag måste bara få berätta! Jag är så himla stolt över mig själv!

Jag har sytt! Jag lyckades laga ett 5 mm stort hål på min bh, där bygeln tittade ut. Helt utan minsta lilla hjälp från Labbe, som annars är den med sykunskaper i familjen! Ni som känner mig vet vilken fantastiskt stor grej detta faktiskt är! :-)

Nej, nu sover alla här utom jag. Dags för mig att sälla mig till den sovande skaran och samla välbehövliga krafter inför morgondagens kalas.
Published with Blogger-droid v1.6.2

2 kommentarer:

  1. Heja dig som är duktig och syr ihop hål alldeles själv! Kan du fixa ihop ett till mig också? Ty jag är för lat.......... Kram

    SvaraRadera
  2. Haha och det kommer från mästerskräddaren själv! Nej, nu har jag fyllt min sykvot för i år men jag tar gärna emot en beställning för 2012. ;-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...