Sidor

Leta i den här bloggen

torsdag 31 mars 2011

Lång dag.

Vissa dagar känns ju längre än andra dagar. Nästan så man på kvällen inte riktigt vet om det som hände i morse verkligen hände i morse eller om det egentligen hände igår?

Men eftersom jag kollade min blogg nyss så vet jag att det var i morse vi vaknade till en vit värld. Igen! För femtitolfte gången den senaste månaden...

Men i övrigt startade dagen jättebra!

Molly smet in till Theo i morse och kröp upp till honom i sängen och sen låg de och kramades. Länge! Såå mysigt! :-)

Ludvig fick vara hemma idag, för han verkade ha fått i sig lite mjölk och hade jätteont i magen :-( Han har fortfarande ont nu på kvällen, så vi får se hur det blir i morgon.

Strax efter 9 kom Ninna och Frida och hälsade på. Då blev rastlösa Molly jätteglad! Hon mår ju så bra nu men hon har fortfarande några koppor kvar som inte har torkat in, så inget Mammut för hennes del den här veckan. Men åh, vad hon längtar! Så på tisdag är det äntligen dags igen. Och då kommer det väl bara vara hon där eftersom alla de andra barnen blev smittade samtidigt av henne...

Ninna hade fått åka in till Östra i går eftersom hon fick så fruktansvärd magknip. Hon blev lite orolig att det var förlossningen som satte igång. Det var nämligen så den startade förra gången. Och det är ju lite förtidigt för bäbisen att komma redan nu.

Men allt såg bra ut, så det kommer ingen bäbis just nu. :-)

Frida och Molly lekte jättebra i dag. Full fart och mycket pysslande och en del fikande. Jag tog några fina bilder men kameran och datorn är inte bästisar så de kommer (antagligen) i morgon.

Tiden går fort när man har roligt och så var det dags att åka och hämta Theo.

Av Patrik fick jag idag lära mig ett nytt trix hur man kan få en 5 1/2 åring att vara still. Man knyter ihop benen och stoppar in ena foten under ryggen på jackan. Då har de inte en chans att komma loss ;-)

Fast Theo har så snälla kompisar som hjälper honom loss och jagar bort Patrik!

Ungarna på Casas förskola kan verkligen konsten att ha kul. Man hör dem på långt håll, när man går mot skolan och det är mycket skratt. Ett ljud som man blir så lycklig av!

Men allt busande och lekande sätter sina spår och alla barn har samma grå-bruna färg på kläder och vantar och allihop har som fräknar i hela ansiktet... ;-) Tur att det finns tvättmaskiner! Och duschar!

Från Casa tog vi bilen, i ösregnet (tack och adjö, snö!) till BR på Allum för att köpa bollhavsbollar och innebandyklubbor.

Vi passade på att ta en fika på nyrenoverade Eat också. Varm choklad och mazarin för Theo och en dubbel espresso macciato för mig.

Under tiden hade Ludvig pumpat upp Mollys nya pool som vi skulle fylla med bollar. Den gamla gick ju sönder och det är ju inte riktigt säsong för pooler just nu, så vi fick ta det de hade i lager. Den nya var ganska rejält mycket större än den gamla, så de bollar vi hade täckte bara precis botten. Men de två påsar med bollar vi köpte i dag, räckte inte långt, så vi får nog köpa ett par till... Men barnen tyckte att det var fantastiskt roligt ändå! :-)

Vi har äntligen rensat ur Mollys 68 och 74 kläder, så nu ska vi skicka upp dem till lilla Isabell i Märsta. Det känns bra att någon kan ta över kläderna, för många är knappt använda eftersom hon helt plötsligt tog ett jätteskutt i tillväxten och hoppade nästan direkt från 68 till 80...

Så nu hoppas vi på många bilder på Isabell på http://eggdonation.blogg.se/ med Mollys avlagda kläder ;-)

Linnea tog med sig sin roliga klasskompis Julia hem på pannbiffsmiddag i dag och Molly blev alldeles hänförd! Pippila, pippila, utbrister hon och sträcker sig mot Julia! Pippi Långstrump! ;-)

Innan Molly-nattningen fick Labbe massera mina fötter, för jag har en ganska jobbig period just nu och det sitter främst i korsrygg, höfter och framför allt i fötterna. Molly såg ju detta och stack dit sina små fötter och tyckte att pappan kunde massera hennes också! :-)

Men nu sover de tre minsta och det behöver jag nog också göra!

I morgon ska det handlas räkor och kräftor! Jag blev så sugen när jag var inne och läste hos http://angelicaee.blogspot.com/ Henne vill jag också passa på att gratulera till det fina huset! Underbart! :-)
Published with Blogger-droid v1.6.2

2 kommentarer:

  1. Tack för tipset! Jag ska genast se om jag kan knyta ihop barnen! ;)
    kram

    SvaraRadera
  2. Jag lovar dig, det funkar! Theo kunde inte röra sig ur fläcken! ;-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...