Sidor

Leta i den här bloggen

onsdag 30 mars 2011

Arg mamma!

I dag blev jag jättearg! Riktigt fly förbannad! På Molly...

Lilla underbara, glada, nyfikna och klåfingriga trollungen...

Linnea var hemma med henne under tiden som jag hämtade pojkarna på Casa och handlade lite. (Och Sprang på Maria på Maxi, vilket resulterade i liten kaffepaus och trevligt tjôt.) På hemvägen stannar vi till uppe i Landvetter för att hämta paket, så hela resan tar ett par timmar.

Tillslut är vi hemma i alla fall och får en resumé av vad de har gjort när jag var borta. De har städat Linneas rum, hackat fläsk, varit ute i det ljumma, soliga vårvädret och så hände det en liten, liten grej...

Linnea gick snabbt på toa, då passade Molly på att undersöka min stickpåse. Noggrant! Resultatet av undersökningen var att tröjan jag stickar repades upp till hälften med mängder av tappade masker mm, mm.

Till saken hör att hon har varit på denna flera gånger tidigare och blivit tillsagd varje gång.

När jag får höra detta och se förödelsen blir ja så där krypiskinnet arg! Och ledsen! Och vrålar neeej, inte sticket, åh, det är förstört, nu måste jag repa upp och göra om, jajaj, Molly, du vet att du inte får röra mitt sticke mm, mm...

Molly slår händerna för ansiktet och står knäpptyst länge innan hon brister ut i hysterisk gråt.

Då infinner sig det dåliga samvetet hos mamman och allt det arga försvann.
Sen var det mycket kramar och pussar och jag tycker om dig under hela kvällen.

Men nu lär hon väl aldrig göra om detta igen! Eller?

Jag måste bara berätta hur Theo fick Ludvig att skämmas ögonen ur sig. Vi var inne på apoteket på Maxi när Theo hittar en fin plåtask och frågar Ludvig vad det är. Ludvig tar asken och blir i nästa sekund alldeles illröd, fumlig och flamsig. Det är nämligen kondomer i asken. Och precis när han står där som ett stopplyse och stammar, så kommer en skolkompis in och får syn på honom...
Published with Blogger-droid v1.6.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...