Sidor

Leta i den här bloggen

fredag 22 oktober 2010

Skäms på mig!

Molly och Theo kom iväg till Mammut respektive Casa idag! Och i tid dessutom! Och som grädde på moset så var Molly överlycklig över att äntligen vara tillbaka på Mammut! Hon slängde av sig skorna, drog av sig jackan när jag hade knäppt upp den och hann nästan inte med att få på sig tofflorna för hon ville så snabbt in till kompisarna! Så underbart att det har släppt nu! (Ta i trä...)

Därefter fick Linnea följa med mig till revisionsbyrån, där jag skulle lämna septemberpapper och få hjälp av Fredrik med att klura ut vilket vårt nya bokföringsprogram ska bli. Men Fredrik var försenad och vi var tvugna att vara på avdelningen kl 10, så vi hann inte vänta. Alexandra fick i uppdrag att berätta vad vi behövde i programmet och så fick de i bästa samförstånd beställa det som var lämpligast för oss. Så nu är det gjort och det kommer förhoppningsvis nästa vecka. Dessutom beställdes en tjänst som innebär att Hogia för över allt vårt till det nya programmet, så vi behöver inte sitta och föra över varje post manuellt. Supersmidigt!

På vägen till Östra åkte vi förbi världens bästa däckverkstad, Göteborgs Däckcenter i Kallebäck ;-) och fick, på 5 minuter på vinterdäcken! Skönt nu när det snöar med jämna mellanrum men ack så mycket snyggare Toyotan är med sommarhjulen på...

På sjukhuset fick vi träffa en läkare som gjorde massa undersökningar med Linnea. Sen ville naturligtvis ögon titta på henne. Problemet var bara att det var fullt i dag. Vi fick en tid på måndag men de ville att vi skulle träffa en ögonläkare snarast! Så vi fick vackert ge oss av till Ögonakuten på Mölndal.

Och det är här "skäms på mig" kommer in... Jag var så stressad och nervös över alla sjukor med barnen, så jag bara körde på med tankarna på alla andra håll utom bilkörningen och framförallt inte hastighetsmätaren... Japp, en hel del fattigare, blev jag idag... :$ Skäms!

Ögonläkaren på Mölndal kom fram till att ögat ser normalt ut och fungerar som det ska (skönt!) och inga tecken tyder på att synnerven är påverkad (också skönt!)

Vi nämner att vi ska träffa ögonläkaren på Drottning Silvia på måndag. Då visar det sig att det är samma läkare som vi är hos nu som jobbar där då! Det beslutas att vi inte behöver komma då...

Och det blir helgpermis! :-D

Under tiden som vi är på Mölndal, hämtar Labbe Theo och Lisa Molly. Småttingarna får jag hämta upp på väg hem. Theo är på verkstan och Molly hänger på stan ;-)

Trötta barn och en ännu tröttare mamma kommer hem. Då kommer grannen fram till mig. "Häftiga Bilar ni har här!" Jag förklarar läget, att det inte är våra men att de får stå här ett par dagar. "Mhm, Men du vet att fönstret står öppet på passagerarsidan på den svarta, va?"

I går var det världens storm här med tillhörande ösregn...

Någon står inte så högt i kurs just nu!

Den enda som blev ganska nöjd med situationen var Theo. Han fick nämligen följa med i Porschen till verkstan! Lycka! Bilen får stå inomhus över helgen och torka ordentligt!

Nu ska jag krama min sjuka älskling!

Just ja! Grattis till Erik och Lina som har blivit med hus!
Published with Blogger-droid v1.6.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...