Sidor

Leta i den här bloggen

torsdag 14 oktober 2010

Sjuuk...

Jag är fortfarande sjuk! Försökte jobba idag men det gick sådär. Men jag har i alla fall ätit lite idag, alltid nåt! :-)

En annan jättebra grej är att Molly inte var det minsta ledsen idag när jag lämnade henne på Mammut! Hon bara struttade in och började leka, vinkade lite lojt till mig och vände sig om! Det var jättehärligt men samtidigt gick tankarna: Fattade hon att jag gick? Kommer hon upptäcka att jag är borta om 10 minuter och då bli jätteförtvivlad? Men det hade gått jättebra! Hon hade varit lite puttrig när de var ute men annars hade hon varit solstråle hela dagen!

I går hade de fått henne att somna på madrassen, när hon låg och läste en bok som en av fröknarna höll åt henne! Framsteg! Men idag var det samma gamla visa igen, sitta i famnen, snutta napp och nypas lite grann... Men som Camilla sa: nu vet vi att det går!

Linnea hämtar Theo på torsdagar, sen åker de och fikar nånstans innan det är dags att ge sig av till dansen. Just idag, när jag är sjuk, tyckte jag att det var underbart för Labbe skulle hämta upp dem i Lerum så jag skulle slippa! Men kl 15, när jag precis har hämtat Molly så ringer Linnea. Hon mår jättedåligt! Jag får plocka upp dem i Munkebäck och köra ut dem till dansen och sitta och vänta under tiden. Dessutom var vi tvugna att åka och hämta Linneas kockkläder, vilket gjorde att vi inte var hemma förrän 18.30! Men som tur var kom Sissi och förgyllde vårt sällskap en stund innan hon skulle åka till Allingsås för att hämta sitt nya pass.

Vi provade middag nr 4 från middagskassen ikväll. Currygryta med kyckling och mango och ris till. Jag skivade i ett gäng bananer också. Till detta hade vi äppletärningar. 4 av 5 stjärnor blev betyget!

Oj, jag kom på nåt fantastiskt! Det är fredag i morgon! Härligt! :-D
Published with Blogger-droid v1.6.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...