Sidor

Leta i den här bloggen

torsdag 1 juli 2010

Lite gnäll igen ;)

Måste bara få gnälla lite grand igen... Ni som känner mig vet ju att jag är väldigt pollenallergisk, hade helst suttit i ett isolerat rum med pollenfilter för alla luftintag mellan mars och september... Men det går ju inte när man har ett gäng ungar som vill vara ute mest hela tiden! Jag var uppsatt för immunosensibilisering hösten 2006 men två veckor innan behandlignen skulle börja så hade de luskat ut det jag "råkade glömma" att nämna; att jag är reumatiker också. Då ville de inte in och pilla mer än nödvändigt i mitt immunförsvar i och med att det är så knäppt redan som det är... :( Attans också!!! Så numera är det ett par kortisonsprutor per säsong + kortisontabletter, Kestine, ögondroppar och näsprayer som gäller. Fast den här våren och sommaren, liksom förra så ammar jag så då blir det ju inga sprutor, vilket innebär att tillfällena med kortisontabletter blir lite fler. Och med kortisontabletterna följer ju alla knepiga biverkningar, eftersom jag får ta dem i så höga doser... Valet står då mellan följande;

¤ Att inte kunna sova för att man knappt kan andas, håller på att klösa ur ögonen, har ett Niagarafall från näsan och nyser så man tror att man ska störa flygplanstrafiken på Landvetter.

¤ Att inte kunna sova för att man är alldeles stirrig och konstant hungrig pga biverkningarna från tabletterna.

Pest eller kolera??

Nu har jag inte så mycket val egentligen i detta. Ska jag kunna vara med barnen ute överhuvudtagen och inte ligga helt däckad så är det bara att gå på det sista alternativet.

Jag blev allergisk när jag väntade Ludvig, 27 år gammal och innan hade jag väldigt svårt att sätta mig in i hur jobbigt allergiska personer faktiskt hade det. Jag tyckte faktiskt att de var ganska sjåpiga... Sorry alla!

Anledningen till detta gnällinlägg är ett par väldigt sömnlösa nätter, trots att barnen har sovit som små grisar men nu har jag fått gnälla av mig lite, tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...