Sidor

Leta i den här bloggen

lördag 22 maj 2010

Sandlådefix och Göteborgshjulsinvigning med Mix Megapol

Och så kom den! Sommaren! Dags för poolinvigningen! Två mycket lyckliga ungar fick äntligen prova att bada. Det var mycket plask och skratt och de höll på läänge! Jag trodde att Molly skulle tycka att det var lite läskigt att sitta själv, det tycker hon på babysimmet men inte då. Där satt hon som om hon inte hade gjort annat! Skvätte vatten på Theo följt av ett asgarv;)


Mamma och pappa kom hit i helgen för att hjälpa oss få iordning med lite möbler och lampor som vi inte har hunnit med eftersom vi haft så skitmycket annat att göra med bäbisar och företag och allt annat... Pappa började med att skruva ihop Mollys födelsedagssandlåda. Theo och Molly hjälpte gärna till. Hur skulle morfarn klara sig utan dem??


Men kolla här morfar, så här ska du göra! Ja, vad duktig du är! Du kan ju! Tack, tack, säger Molly och skuttar runt på sitt nya sätt, med ena foten i golvet.


Sandlådan får MVG av Molly och Theo men var är sanden undrar Theo?? Jaha, ok, ska vi köpa den senare men då kan man ju använda den till att gömma sig i först då...

Jag vann att få åka med i premiärturen i det nya Göteborgshjulet tillsammans med en vinnare till och varsin medföljare! Och här, här sitter Fredrik Sandgren från Mix Megapol, tillsammans med den andra vinnaren, Angela, i gondolen, redo för avfärd! Det var väldigt pirrigt kan jag lova!
Tur att en trygg och stabil Älsklings-Labbe följde med, annars hade jag nog inte vågat...

Jag säger bara: 60 meter!! 60 METER!!!!
Och vi åkte ända upp, flera gånger och jag satt kvar!
Vi fick åka flera varv sedan stannade vi längst ned och jag andades lättad ut och trodde vi skulle få gå av men ack vad jag bedrog mig. Det blev några varv till. Helt plötsligt stannade vi precis efter toppen och står still där ett tag innan hjulet börjar backa!! Urläskigt! Sen vände det och körde åt rätt håll tills vi kom ned och vi fick äntligen gå av. Men jag klarade av det!


Gondol nr 5, den åkte vi i!


Theo och Lisa följde med och skulle titta på. De skulle bara köpa glass och längst fram i kön blev Theo akut kissnödig, ny kö till toa, ny kö till glassen och de kom tillbaka precis när vi åker sista varvet...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...