Sidor

Leta i den här bloggen

torsdag 2 januari 2014

Pack- och städdag.

Är precis så tråkigt som det låter. Särskilt som det automatiskt innefattar hur mycket tjat som helst. Ibland tror jag att barnen har missförstått det där med tjat och på något sätt förväxlar det med bus och skoj!?!  Jag menar, de VET att jag inte ger mig, har jag sagt att de ska plocka upp sakerna från golvet så ska de det men ändå gör de allt de kan för att förhala, med följden att jag tjatar och tjatar och tjatar mig hes...

Nu har vi kommit så långt som att nästan hela undervåningen är dammsugen. Dammsugning är Ludvigs jobb och i dag tog det honom 4 1/2 timme att dammsuga kök, hall, tvättstuga, toalett och vårt sovrum. Theos och Mollys rum hann han inte med i dag, så det får han vackert lösa i morgon. Suck...

Just nu känns den kommande helgen extra hägrande! Fast jag vet att jag senast i morgon kväll kommer längta ihjäl mig efter tramsungarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...