Sidor

Leta i den här bloggen

fredag 13 december 2013

Luciafirande i Örgryte Nya Kyrka


Det årliga Luciafirandet i kyrkan är en av höstterminens höjdpunkter. Med sina fantastiska elever, uppbackade av sin, minst lika fantastiska personal och genomarbetade program, är det en ren njutning både för ögat och örat!

Ett nytt inslag i årets lussetåg var killen till höger i bild. Ludvig har aldrig velat vara med tidigare men nu, sista året på Casa så slog han till och var stjärngosse. Att jag fick reda på detta dagen innan Lucia och hade cirka 20 minuter på mig att fixa linne och strut kan jag faktiskt ha överseende med, jag fick se honom som stjärngosse. Sjungandes dessutom!

Vår blyga, tillbakadragna tonåring har fullkomligt blommat ut under det senaste året, sedan han bytte klass! Han sjunger inte bara, som stjärngosse, på scenen i kyrkan, i morgon blir det dansuppvisning inför en fullsatt Lisebergshall! Jag är så otroligt stolt över honom! Och lycklig för hans skull! Allt blir ju så mycket roligare om man bara vågar ta för sig lite och bjuder på sig själv!

Nu är alla danskläder klara inför i morgon. Theo dansar vid fyra tillfällen med tre olika outfits. Dock blir det fyra klädbyten, eftersom de grupper där han har samma kläder har en av de andra grupperna mellan sig. Tur att Ludvig bara är med i en grupp i alla fall.

Nu ska jag hoppa in i duschen för vidare färd mot sängen. Det blir en lång dag i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...