Sidor

Leta i den här bloggen

tisdag 10 december 2013

Jag har sytt!!!!!!

Sinclairs har ju sin julshow nu på lördag och en av Theos grupper har 70-tals tema. Hur hittar man 70-talskläder till en liten 8-åring?? Fick tips om second hand och Buttericks på Facebook. Och att sy...

Alla som känner mig vet hur himla hopplös jag är med nål och tråd. Kan inte ens fålla upp gardiner, än mindre fixa till ett par byxor så där snitsigt som många gör i en handvändning.

Ibland överraskar jag mig själv dock! Jag tänkte att jag har ju inget att förlora, utom ett par av Theos byxor och lite känsel i fingertopparna kanske. Jag tog ett par byxor som han inte är jätteförtjust i och började sprätta upp sömmen. En kökshandduk fick offra sig för att bli kilar i de nya byxorna. Någon symaskin äger jag inte, så det var bara att traggla på med nål och tråd för hand.

Och här är resultatet! Vad tycks? Blir han Travolta på lördag?

Theo fick med sig Melvin hem i dag. De har tjatat om detta hela hösten men vi har inte fått till det förrän nu. De har spelat Wii, fotboll och dans stod på schemat för dagen och de hade jättekul! Melvin är en riktigt snäll och go kille som, precis som vår Theo, är mån om att alla ska ha det bra och han fick till och med Molly att vara med och spela.

Lite sorgligt var det i dag också. En av Silvermollysarna dog. Den hade varit lite trött ett tag men verkade ha kvicknat till de sista dagarna, så vi blev ganska förvånade när vi kom hem i dag. Theo var jätteduktig och plockade upp den alldeles själv. Nästa vecka får vi köpa en ny, så den vi har kvar har en kompis.

Nu ska jag strax natta mig själv, för i morgon blir det sent. Årets höjdpunkt!

Depeche Mode!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...