Sidor

Leta i den här bloggen

måndag 30 september 2013

Fortsatt sjukstuga, simskola och god middag!

Molly mår lite bättre men är fortfarande febrig och trött. Ingen vidare aptit, det enda hon kunde tänka sig var potatischips.

Vi har kollat på Tales of Beatrice Potter och Molly var väldigt fascinerad. Hon älskar ju dans och hon älskar sådana där utklädda figurer, så denna film är en optimal kombination! Risken är stor att denna film kommer ses många gånger den närmsta tiden.

Den här måndagen gjorde vi det omvända mot förra veckan. I dag var det bara Theo som badade. Han tyckte att det var fantastiskt trevligt att ha publik och roade oss med allsköns konster.

Molly mådde helt plötsligt toppenbra och hade inte det minsta ont i pannan och hade minsann ingen feber alls längre. "Mamma, jag vill också bada!!!" Hon fick plaska lite med foten i vattnet men glömde strax av sig och lyckades skvätta ned hela sig.

Medan vi väntade på Theo så säger hon att hon är hungrig. Jippi, vad vill du äta? Pommes frites! Jaja, då får det väl bli så i dag. Theo kom efter sin simskola och hjälpte till lite men en halv portion fick hon i alla fall i sig.

Theo var precis genomfrusen efter simskolan, så han fick värma sig en stund i en bubbelpool innan det var dags att duscha.

Jag försöker förnya vår kosthållning lite just nu. Jag hittade det här receptet i en av Jamie Olivers kokböcker. Räkor, chili, vitlök, vitt vin, citron och olivolja och så pasta till det. Tror minsann att vi har hittat ett återkommande menyinslag! Helt otroligt gott var det! Jag har haft ganska svårt för varma skaldjur men har lärt mig att mer och mer uppskatta det och detta var nog beviset för att jag är omvänd!

Vem vet, jag kanske kan lära mig att gilla kantareller och musslor också? När jag blir vuxen...

1 kommentar:

  1. Tar gärna det receptet det både lä't & såg gott ut :-)

    pommefrittes är bättre än inget :-)
    Hoppas Molly & du piggar på er nu :-)
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...