Sidor

Leta i den här bloggen

tisdag 7 augusti 2012

En dag på Göteborgs Däckcenter och det är gott med gris!

Jag har varit på verkstan i dag och fått bytt mitt däck. Det där som hade punktering som jag inte märkte och därför körde sönder det totalt... Labbe satte ju på ett begagnat däck, tills det nya kom, vilket det alltså har gjort nu.

Här plockas det gamla däcket av fälgen och det nya sätts på.

Lite luft i däcket, så det hoppar på rätt plats vilket smäller ganska rejält och sedan en ventil i och rätt lufttryck justeras.

Hjulet balanseras för att det ska rulla jämt när man kör.

Till sist skruvas det fast på bilen. Klart!

Lite välförtjänt mat till våra hårt arbetande killar! Bilen blev dessutom tvättad under tiden jag var där, härligt! Nu sitter vi och äter mat och vår lilla kötterian, Molly, har precis fått reda på att köttet hon äter kommer från grisar. Då låter det så här:

Ingen risk att hon blir vegetarian, inte...

5 kommentarer:

  1. Vad kul att du också bloggar! Hittade nyss hit från instagram :-)

    Kram K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du hittade hit! :-)

      Kram

      Radera
    2. Härlig hon är Molly :-)

      Vad bra du har det som har en egen bilreparatör ;-)

      Kram

      Radera
  2. Hahahaha! SÅÅÅÅ söt video!!! Jag måste bara hålla med henne: det ÄR gott med gris! ;)
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...