Sidor

Leta i den här bloggen

tisdag 26 juni 2012

Vilken morgon!!

Klockan ringer och jag stänger som vanligt av det men går tydligen inte upp direkt som jag brukar, utan vänder mig om och somnar igen! Vaknar 07.45, en kvart innan Molly ska äta frukost på Mammut. På den tiden ska jag få upp barnen, på med kläder, få i Theo lite frukost, borsta tänder och hår, packa lunchen, få in alla i bilen och åka till Mammut, vilket bara det tar 10 minuter. En smått omöjlig ekvation. Som tur var så hade Labbe inga jobb på morgonen, utan var hemma och kunde fajtas med Molly medan jag jobbade med Theo. 08.10 rusade vi in genom dörren på Mammut, hon hann i alla fall få in sig lite frukost! In till Casa och lämna av Theo. När jag står och pratar lite med fröknarna Marie och Niklas, upptäcker jag att jag har fått på mig klänningen bak och fram! Suck... Fritids ska åka till Borås Djurpark i morgon och det ska vara matsäck med. Theo vill prompt ha pannkakor, vilket jag inte hinner stå och steka i dag, så det fick bli en tur till ICA Maxi, för inhandlande av fuskpannkakor. Precis när jag har blippat in paketet med pannkakor, känner jag hur min väska glider ifrån mig. Axelbandet har gått av. Där fick jag för att jag köpte en lite dyrare väska än de H&M-väskor jag brukar kosta på mig. Visst kan jag lämna in den men den köpte jag i Lidköping och jag åker inte dit bara för att fixa en väska. Som tur är har jag min egen skräddare, Labbe (räddare i nöden, igen) är jätteduktig på att sy, så han har lovat att förbarma sig över väskan. Men... Solen skiner och det är varmt!!

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...