Sidor

Leta i den här bloggen

måndag 26 december 2011

Öronbråk!

När vi var i Danmark köpte ju småtrollen varsitt par öronmuffar i form av tomtar. Nu är ett par borta och jag tror de flesta småbarnsföräldrar kan räkna ut hur tongångarna går här just nu...

Här går dagarna i lugnets tecken. Vi hade långt framskridna planer på att ta oss till Allum för lite mellandagsrea men ändrade raskt på de planerna när vi insåg att vi skulle vara tvugna köa för att överhuvudtaget kunna parkera. Då kände vi att det där med rea är inte så där himlans viktigt och Theos Diamantenspel blev helt plötsligt ett väldigt roligt alternativ, trots att vi har spelat det, typ 100 gånger.

Molly är ganska dålig just nu, så min sömn blir det inte så mycket med. Jag sitter och håller henne upprätt, så hon kan sova utan att hosta och sedan har jag faktiskt lyckats sova ett par timmar under dagen. Vi kör full dos på medicineringen men just nu känns det knappt som att de hjälper men antagligen hade hon varit ännu sämre utan dem. Hennes aptit är inte den bästa, trots att vi faktiskt har gjort pasta till henne. Ja, det åt vi allihop i dag, julmat är jättegott men man längtar faktiskt efter något lite fräschare efter ett par dagar. Så i kväll njöt vi av spagetti och köttfärsås och en enkel sallad, mmmmm!

Nu sitter jag uppkrupen i soffan under min värmefilt som jag fick i julklapp av Labbe, myyys!

Eftersom jag sov bort några timmar under dagen, får jag ägna en del av kvällen åt att tvätta, eftersom vi åker till Lidköping på onsdag. På fredag fyller min pappa och min morfar år, så då är det kalasdax. Och i morgon, ve och fasa, ska Toyotan besiktigas...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...