Sidor

Leta i den här bloggen

torsdag 29 december 2011

Julklappspysslande.

Efter museibesöket fick barnen sina julklappar av mamma och pappa. De bestod av att få gå till leksaksaffären och välja (under viss begränsning) valfri julklapp. En mycket uppskattad julklapp vill jag lova! Theo förstod direkt att de allra dyraste grejerna inte var att tänka på men Molly hittade en superfin dockvagn, precis likadan som den hon har hemma, som hon absolut vile ha... Men efter lite lirkande och diverse förslag så ordnade detta sig. Hon valde till slut Lilla Spöket Laban med familj. Jättesöta små gummifigurer som hon har lekt jättemycket med nu under kvällen. Theo valde bla ett eget schackspel! Det är ju nummer två på listan över favoritspel, efter Diamantspelet, just nu, så här har vi spelat schack! Men inte Lisa, för hon har pysslat med sin julklapp. En Legofigur i på tok för många pyttebitar... Men hon fick faktiskt ihop den, 21 år gammal...

Vi har även haft besök av en annan liten tomte i dag. Adam kom hit och busade en stund. Han och Theo spelade schack och diamantspelet samtidigt som de lekte med skumpilspistolen och skämtknivarna som Theo också valde i butiken. Och så sägs det att killar inte kan göra två saker samtidigt!

I morgon ska vi upp tidigt och fira en 63-åring som då också går i pension! Jösses, min pappa ska bli pensionär! Det trodde jag bara gamla gubbar gjorde, och min pappa är ju faktiskt bara 22 år äldre än mig! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...