Sidor

Leta i den här bloggen

onsdag 21 december 2011

En dag i julen tecken.

Så många olika saker vi har gjort i dag och mycket har gått i julens tecken. Efter julspelet i kyrkan, när alla elever gick tillbaka till skolan för härligt julavslutningsmys, samlades vi i Föräldraföreningen för att dela ut en julblomma till all fantastisk personal på skolan, som gör ett sådant underbart jobb med våra barn! Ett sådant otroligt engegemang!

Vi delade upp oss på olika delar av skolan och min lott föll på högstadiet. Jag är ju den enda i Föräldraföreningen som har barn där, så det valet var ganska naturligt. Ett problem dök dock upp, jag känner faktiskt inte igen all personal på högstadiet. Upp till mellanstadiet så lämnar och hämtar man ju sina barn på plats och får ju på så sätt en betydligt tätare kontakt med personalen där än vad man får på högstadiet. Jag känner igen Ludvigs fantastiska mentor Lena, specialpedagog Helen och några av hans ämneslärare som jag har ganska tät kontakt med. Men tex hans spanskalärare har jag bara haft mailkontakt med men aldrig tidigare träffat. Så det var inte det lättaste att fullfölja uppdraget, speciellt inte på en avslutningsdag när det även sprang omkring en del föräldrar och andra i lokalerna för att hjälpa till med jullunchen och sådant. Men med lite hjälp så blev alla blommor utdelade tillslut. Bla var Molly med och hjälpte till, hon tyckte att det var så roligt att få lämna över blommorna så hon skrattade, klappade i händerna och bubblade fram ett "God Jul" varje gång hon gav bort en. Det uppskattades enormt, vill jag lova!

När alla blommor var utdelade åkte jag och Molly för att hämta upp Labbe från naprapaten, han har gjort sig rejält illa i nacken och har jättesvårt att röra sig, kan knappt svälja för att det gör så ont. Jag tycker att han ska gå till en läkare också men men.... Chrille är så snäll och tar jouren för honom i dag och i morgon, så han får vila lite i alla fall.

Vi körde bort honom till verkstan och passade då på att äta lunch, det var nämligen "Filé Mignon" i personalmatsalen... Sedan var det dags att hämta killarn efter deras jullunch i skolan och därpå var det leveransdags för julklappar från Tomten Göteborgs Däckcenter att delas ut. Vi har beställ delikatesslådor med massa godsaker i, ostar, oliver, charkprodukter, kex mm och det blev otroligt uppskattat!

Vi hämtade ju vår Toyota från verkstan i går, där den har lagats, servats och pysslats om under några veckor och så lämnade vi Audin istället för att den skulle få samma behandling. Dyrt men ack så nödvändigt. Men i dag lös en varningslampa i Toyotan igen. Suck...

Labbe åkte tidigare från jobbet i dag, eftersom han hade så ont. Han kröp ned i ett varmt och skönt bubbelbad medan jag lagade maten. "Lady och Luffsen Spaghetti Speciale"

Och efter maten smög jag mig undan och slog in de sista julklapparna! Färdiga! Förutom en som jag kom på i skrivande stund att vi glömt att köpa!! Attans också...

Nu ska jag ta en lång, varm och skön dusch och sedan är det horisontalläge som gäller!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...