Sidor

Leta i den här bloggen

söndag 17 juli 2011

Nu är det förkylt...

och allergiskt. Massvis! Jag gjorde misstaget att vara ute när Ludvig klippte gräset i går, så jag får ju skylla mig själv. Och med halsont och hosta i grunden så kan ni ju tänka er hur underbart jag mår...

Detta är temat för dagen. Det är ju skönt ändå att veta att man har mediciner som faktiskt fungerar och att förkylningar brukar gå över snabbt!

Om man inte är den här lilla flickan. Hon har haft det jättejobbigt väldigt länge nu, trots medicinering. Hostar så hon kräks nästan varje natt. Stackars liten! Hon hostar mycket även dagtid men det bekommer henne knappt, stannar upp lite i leken tills hon hostat färdigt och fortsätter sedan som om inget har hänt. Och glad som en lärka nästan hela tiden.

Gårdagen var en lugn pysseldag. Theo lekte med grannflickan hela dagen och på kvällen var lyckan total; Isak kom hem från Danmark! Det var synd att jag inte filmade det mötet. Ni vet sådana där romantiska möten på en vacker blomsteräng när de tu springer varandra till mötes i slow motion, under utropandet av den andres namn och faller i varandras armar? Där har ni precis bilden av hur detta möte såg ut.

Dagen är lite osäker. Lite lösa planer på Liseberg med vädret tycker att vi ska hitta på något annat. Och jag misstänker att barnen nog är mer än nöjda med att "bara" vara hemma och leka med Isak, Hanna och alla andra kompisar här. I morgon åker vi ju antagligen till Bovall och stannar några dagar.

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...