Sidor

Leta i den här bloggen

måndag 18 juli 2011

Första semesterdagen

Jag och barnen anlände till Bovall precis när Marianne och Reine skulle ge sig av för att besöka vänner. Vi packade upp, bäddade i ordning, tog fram leksaker och cyklar, läste och åt glass innan Labbe dök upp och vår semestervecka kunde börja på allvar.

Vi tog en promenad ned till grillen på torget där vi åt middag. Enligt Labbe är grillkorv med pommes frites en klassiker och ett absolut måste när man är i Bovall! Jag har ju jobbat i många år i både morfars gatukök och därefter i mitt eget så jag har väl kanske lite svårt att bli riktigt så där excalterad över denna maträtt. Så jag festade till det med Fish 'n chips. Riktigt god var den med hel, krispigt panerad fiskfilé.

Efter maten promenerade vi ut till Badholmarna. Theo hittade några krabbmetspön som vi lånade en liten stund. Labbe fick nästan upp en stor krabba men den smet i sista stund. Men så hade vi ju inget bete heller.

Jag och Molly tog av oss skorna och satt och sparkade i vattnen för kung och fosterland när hon helt plötsligt utbrister: "Jag bada!" och börjar dra av sig kläderna. Labbe lyfter i henne i vattnet och hon simmar... Mitt hjärta sväller av stolthet, min lilla badnymf!

På hemvägen stannade vi förbi Ferms Magasin och hälsade på Hanso och Agneta. En trevlig stund hade vi där och barnen hade hur kul som helst med lekfarbror Hanso. Hmm, perfekt att ha en barnvakt till här i Bovall...

På hemvägen är det uppför. Mycket uppför. Hela vägen! Theo orkade inte riktigt att cykla själv, så Labbe sprang med vagnen med Molly i, i den ena handen, samtidigt som han puttade på Theo med den andra. I de branta uppförsbackarna! Och så tyckte han att det var konstigt att han blev anfådd!?!

Nu ska vi krypa till kojs så att vi orkar med morgondagen. Kanske en båttur och ett dopp i havet om vädret tillåter.

1 kommentar:

  1. Härlig start på semestern:)
    Ha det gott imorrn.
    Vi ses!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...